Imatge de l'aplicació per notificar les actituds incíviques als Ferrocarrils (foto: fgc.cat)
Imatge de l'aplicació per notificar les actituds incíviques als Ferrocarrils (foto: fgc.cat)

Els usuaris de FGC delaten amb el mòbil més de 100 actes incívics en cinc dies

En els cinc primers dies de funcionament de la nova aplicació per a mòbil per delatar els infractors, a la línia Barcelona-Vallès genera més delacions (70) que a la Llobregat-Anoia (40).
Redacció
1 min
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha recollit 110 alertes d'actes incívics en els cinc primers dies de funcionament de la nova aplicació per a mòbil amb la qual els usuaris poden delatar els infractors.
Els avisos més freqüents són els de viatjar sense bitllet (20,62%), seients bruts (13,40%), música alta (12,37%) i captaires i músics ambulants (10,65%), segons ha informat l'empresa en un comunicat.

Els usuaris també han delatat gent asseguda a terra (8,59%), l'ocupació de seients reservats per a persones que mereixen una atenció especial (6,36%), fumadors (5,15%), grafits (5,15%), brutícia (5,15%), tirar pedres (3,09%) i vidres trencats (3,09%).

Amb 70 avisos, la línia Barcelona-Vallès genera més delacions que la Llobregat-Anoia (40 alertes). Aquesta eina, que va entrar en funcionament el 26 de juliol, descriu dotze actituds incíviques que l'usuari pot escollir en el menú de l'aplicació i que pot completar amb les dades de la línia de FGC i el número de cotxe en el qual ha vist la conducta denunciable.

L'aplicació envia un avís al Centre de Comandament Integrat de FGC, que inicia el protocol establert per a cada tipus d'infracció. En la majoria dels casos, se sol·licita al moment al maquinista que emeti un missatge d'advertència per megafonia o es mobilitza un agent de seguretat perquè parli directament amb l'infractor. En cas que l'actitud incívica persisteixi, se sanciona l'usuari amb multes que poden arribar als 300 euros.

Avui és notícia