Els usuaris de l'alta velocitat de Girona registren més de 400 retards fins al juliol
Ja fa un temps que un grup d'usuaris de l'alta velocitat de Girona va notar un deteriorament del servei i, cansats d'incidències, s'han organitzat i han detectat retards cada dia laborable en el trajecte amb Barcelona.
Ho anoten en un registre propi i van recopilant les dades en un grup de Telegram que té més de 400 membres. Els retards són d'uns 10 minuts de mitjana en el trajecte a Barcelona i de 20 minuts en els de tornada a Girona.
En els primers 7 mesos de l'any --de gener a juliol-- han comptabilitzat un total de 400 retards, i el març va ser el mes amb més incidències.
Retards continus
Un dels afectats per aquests retards és Daniel Blay. Va ser ell el que va començar a recopilar dades per intentar veure la magnitud del problema. Després s'hi van afegir altres usuaris, que van introduir les seves dades en un document per fer-ne gràfiques.
Blay recorda que l'any 2017, quan va començar a agafar l'avant Girona-Barcelona, la puntualitat era del 100%. Ara, però, lamenta que la situació és molt diferent.
Cada dia (hi ha retards) sense cap mena de dubte. Tens un punt de nerviosisme de dir: he arribat a Barcelona, però ja veurem la tornada com va.
Els usuaris afectats subratllen que, tot i que pugui semblar una incidència no gaire important, en un viatge de 38 minuts, un retard de 10 minuts és rellevant, de més del 25% sobre el temps previst inicialment.
A més a més, es queixen de falta d'informació perquè sovint els trens es queden aturats a la via i no els diuen per què.
"Ja no és alta velocitat"
Hi ha trens que ja te'ls venen com de 48 o 49 minuts, ja no és alta velocitat. Abans arribaves sempre puntual i podies conciliar amb la família, ara això s'ha perdut
Critiquen que tota la xarxa ferroviària funciona malament. Blay lamenta que la falta d'inversió afecti tant el servei de Rodalies i, sobre l'Avant, considera que, en ser un servei relativament nou, les infraestructures "no estan tan malament perquè hagi empitjorat tant".
Tot i que no saben quines són les dades oficials, creuen que hi ha menys combois circulant i asseguren que molts trens van plens: "Hi ha qui s'agafa el bitllet amb dues o tres setmanes d'antelació per poder tenir plaça".
Queixes al Ministeri
També han presentat les seves dades, queixes i peticions a l'alcalde de Girona per si els pot ajudar a fer-les arribar al Ministeri de Transports.
