Els webs de la CCMA baten un nou rècord d'audiència i freguen els 1,5 milions d'usuaris únics
Els portals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) han batut novament el seu rècord d'audiència. Durant el mes de maig han superat per primera vegada els 1,4 milions d'usuaris únics, un 12% més que l'abril, segons les dades que mensualment audita l'OJD. Tots els webs de la Corporació han experimentat increments molt destacables respecte al mes anterior, especialment el conjunt de llocs de Televisió de Catalunya, que el dia 28 va batre la millor marca de la seva història amb 108.000 usuaris. Aquestes xifres li han permès superar el milió d'usuaris únics en un mes, una xifra sense competència a l'internet en català.
2 min
La gran temporada del F.C. Barcelona ha contribuït a disparar les audiències dels serveis d'internet de la CCMA. El dia que el grup va sumar més usuaris va ser el 28, l'endemà de la final de la Lliga de Campions entre el Barça i el Manchester United, amb 145.500 internautes, seguit del dia 6, el de la semifinal contra el Chelsea, amb 128.000 usuaris únics. Cal destacar també el gran salt d'audiència que han experimentat els portals de la CCMA en els darrers 12 mesos, en què s'han afegit gairebé mig milió d'usuaris únics. El maig de 2008, l'audiència del grup era de 970.000 internautes. Un any després se situa en els 1,42 milions, cosa que es tradueix en un augment superior al 30%. El conjunt de webs de Televisió de Catalunya ha tancat el mes de maig batent la seva millor marca i superant per primera vegada el milió d'usuaris únics, un augment del 13,5% respecte al mes d'abril i més de 300.000 internautes més que un any enrere. El grup d'emissores de Catalunya Ràdio també ha experimentat un gran salt d'audiència en el darrer mes, amb 249.000 usuaris únics, un 34% més que a l'abril. El millor dia va ser el 6 de maig, el del Chelsea-Barça, amb una marca de 45.000 usuaris únics. El pas endavant del grup també es fa evident si es compara amb l'audiència de fa un any, que se situava en 160.000 usuaris. L'estrena del nou web de Catalunya Música, al mes d'abril, també ha tingut una molt bona acollida. El conjunt d'aquesta emissora i Catclàssica han passat de 1.700 usuaris únics a gairebé 9.200, segons dades de Nielsen/Netratings. El portal informatiu 3cat24.cat, per la seva banda, s'estabilitza respecte a l'abril, amb 264.000 usuaris únics i 2,37 milions pàgines vistes. Elsesports.cat és el web que ha notat més l'augment d'audiència, amb una xifra de 137.000 usuaris únics, la més elevada de la seva trajectòria. El salt endavant respecte a fa un any és de prop del 120%: al maig del 2008 es comptabilitzaven gairebé 52.000 internautes. La comunitat gastronòmica ClubdeCuines.cat segueix el seu procés de consolidació i al maig suma gairebé 21.000 usuaris únics i 151.000 pàgines vistes.