Els webs de la CCMA tanquen l'any batent un nou rècord d'audiència

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha acabat l'any 2009 amb un nou rècord d'audiència a internet amb 1,57 milions d'usuaris únics al desembre, un 25% més que el 2008, segons les dades que mensualment audita l'OJD.
3 min
Els increments han estat especialment significatius als portals de Televisió de Catalunya, al portal informatiu 3cat24 i al portal gastronòmic ClubdeCuines. Tots tres han superat els seus millors registres d'audiència i han contribuït decisivament al nou rècord de la CCMA, que es consolida com a presència més destacada de l'internet en català. 1,2 milions d'usuaris a tv3.cat Gairebé 1,2 milions d'usuaris únics van entrar el desembre als portals de Televisió de Catalunya, un nou rècord històric que supera amb 80.000 usuaris únics el resultat obtingut l' octubre, quan se'n van enregistrar 1,11 milions. Entre les claus d'aquest èxit hi ha l'impacte de La Marató de TV3, amb 60.000 usuaris únics segons dades no auditades de Nielsen, i l'estrena de l'especial de Nadal, que permetia als internautes pujar fotos que després podrien ser emeses per televisió dins el molinets nadalencs (se'n van rebre gairebé 9.000), enviar una postal interactiva o veure la nadala de la cadena, composta per Albert Pla. També és remarcable l'audiència del portal Super3.cat (113.000 usuaris únics, segons Nielsen) i del web de Crackòvia (132.000 usuaris únics, d'acord amb les mateixes fonts), el més vist i el més visitat dels programes de TV3.  L'augment d'audiència del conjunt de webs de Televisió de Catalunya el 2009 ha estat constant: quatre mesos batent rècords, vuit mesos per sobre dels 900.000 usuaris únics i un creixement del 30% entre el desembre del 2008 i el 2009. Catalunya Ràdio creix un 39% el 2009 El conjunt de webs del grup d'emissores de Catalunya Ràdio obté 221.000 usuaris únics. Al llarg del 2009 s'hi han sumat més de 60.000 usuaris nous, xifra que suposa un increment del 39% respecte al desembre anterior. Pel que fa a planes vistes el 2009, s'ha arribat fins als 14 milions. A més s'han servit 1,2 milions d'hores més que en el 2008, gairebé 6,7 milions en total. El web d'iCat fm, per la seva banda, ha enregistrat el desembre 46.000 usuaris únics, i Catalunya Música ha augmentat un 12% la marca del mes anterior, segons Nielsen. Rècord del 3cat24.cat Una progressió semblant ha seguit el portal informatiu 3cat24. També ha batut el seu rècord absolut d'audiència i s'ha enfilat fins als 317.000 usuaris únics, una xifra que el col·loca entre els mitjans capdavanters en el seu sector i que suposa un 40% de creixement en els darrers dotze mesos. Una bona prova d'això han estat els resultats del 22 de desembre, el del sorteig de Nadal de la Loteria. Els internautes van respondre al desplegament informatiu del portal (amb estrena d'aplicació interactiva inclosa) i aquella jornada es van aplegar 44.000 usuaris únics. També és destacable la preocupació per la meteorologia, amb prop de 54.000 usuaris únics a les seccions d'El Temps del portal, segons dades de Nielsen. El millor registre de la història al ClubdeCuines El portal ClubdeCuines, amb 41.000 usuaris únics, ha obtingut també els millors resultats des de l'estrena, el març passat. Coincidint amb els àpats de les festes de Nadal, els internautes catalans han consultat les receptes que publiquen la comunitat d'usuaris i els programes de TV3 i Catalunya Ràdio. 20.000 usuaris més a ElsEsports.cat El portal esportiu ElsEsports.cat, per la seva banda, ha aconseguit 113.000 usuaris únics (un 21% d'increment respecte al desembre del 2008), en un mes amb menys activitat esportiva. Hi han contribuït transmissions esportives en directe com la del partit de la Lliga de Campions entre el Dinamo de Kíev i el Barça.

Avui és notícia