Es multipliquen gairebé per 8 els conductors gironins que han perdut tots els punts del carnet

Segons les dades a què ha tingut accés Catalunya Ràdio, durant aquest any pràcticament s'han multiplicat per 8 el nombre de conductors de les comarques de Girona que han perdut tots els punts del permís de conduir, respecte del 2007.
3 min
Si l'any passat van perdre els 12 punts del carnet 38 conductor gironins, aquest 2008 ja ho han fet 292 conductors. Això vol dir que des de l'entrada en vigor del carnet per punts s'han quedat sense llicència 330 persones.
Malgrat aquestes dades, la Direcció Provincial de Trànsit assegura que hi ha més prudència a les carreteres. Aquest fet, expliquen, podria respondre tant a l'augment de la vigilància dels Mossos com a l'existència d'infraccions que poden acabar al jutjat, i a la por dels conductors de ser sancionats.
En declaracions a Catalunya Ràdio, la directora provincial de Trànsit, Maria del Carmen Padial, justifica les 292 pèrdues de vigència del carnet d'aquest any, perquè en la majoria de casos es tracta de persones que, des de l'estiu del 2006, han anat acumulant sancions greus i molt greus i al final han perdut tots els punts: "El 2006 una persona pot haver perdut tres punts però sense haver perdut la vigència del permís de conduir. Si això s'acumula en els mesos següents i el 2007, acaba comportant que el 2008 s'incrementin les pèrdues de vigència del permís en 292".
Mentrestant hi ha una tendència a la baixa en el nombre de suspensions del permís de conduir a les comarques de Girona. L''any 2007 se'n van suspendre 7.909. I entre gener i octubre d'aquest 2008, ja se n'han suspès 1.919.
S'incrementa entre un 10 i un 15% el nombre de suspensos amb els nous exàmens pràctics de moto
La directora provincial de Trànsit també ha reconegut a Catalunya Ràdio que els nous exàmens pràctics de moto que s'han començat a fer aquesta tardor han fet augmentar "entre un 10 i un 15%" el nombre de suspensos. El circuit que s'ha de seguir en una prova de destresa és més difícil i només el superen, globalment, la meitat dels aspirants: "Sí que tenen un grau més elevat de dificultat, però amb les estadístiques dels exàmens que hem fet fins ara, en l'examen de destresa no hi ha hagut tants suspensos com s'esperava i això vol dir que la gent ve més preparada".
El percentatge d'aprovats per a la llicència de ciclomotor és del 50%; d'un 70% dels que s'examinen del carnet A1, que permet conduir motocicletes de fins a 125 c.c., i d'un 44% dels que han fet l'examen A per a vehicles de més de 125 c.c.
Tot i això, Maria del Carmen Padial explica que s'han fet pocs exàmens a Girona amb el nou sistema, perquè molta de la gent que es volia treure el carnet de moto ho va accelerar per examinar-se entre juliol i agost, per aprofitar el sistema antic. Això va provocar una allau de demandes amb un increment del nombre d'exàmens del 180%.
Girona homologa més de 6.000 carnets de conduir estrangers, tot i que la tendència va a la baixa
Amb 6.019 canvis de carnets de conduir estrangers, Girona va ser el 2007 la sisena província de l'Estat en nombre total d'homologacions de la llicència. Se situa per darrere de províncies amb un nombre d'habitants molt més elevat, com són Madrid, Barcelona, Màlaga, Alacant o València. Tot i això, la Direcció Provincial de Trànsit observa que la tendència d'homologacions va a la baixa. L'any passat el descens d'homologacions va ser d'un 2,4%, respecte de les dades del 2006, i aquest any s'han fet 3.107 canvis.
Per fer l'homologació s'estableix un sistema de cita prèvia amb el conductor que fa la petició i es demana un informe al país d'origen, que ha de respondre favorablement. Això es fa en els casos on hi ha convenis (com passa amb la majoria de països de Sud-amèrica i alguns d'Àfrica, com el Marroc i Algèria). Si no, la persona interessada s'ha de tornar a examinar. La directora provincial de Trànsit a Girona ha explicat que un 70% de les persones que atenen "per finestreta" a les oficines de Girona són estrangeres.

Avui és notícia