"Escape rooms" a les escoles per tractar temes complexos com la identitat de gènere

Els jocs d'escapada també poden ser una eina educativa
Redacció
1 min

Els "escape rooms" són una bona oferta d'oci, però també poden ser una eina educativa. Ara, un pla pilot planteja utilitzar els "escape rooms" a escoles i instituts per tractar a través del joc temes complexos com les migracions, l'ecologia o la identitat de gènere.

Es tracta d'un projecte europeu, "School break", en què participa la Universitat Oberta de Catalunya, UOC, que ha creat 4 dels 13 jocs d'escapada que s'han dissenyat.

"El joc és una màquina d'aprendre i, en aquest cas, posem aquesta màquina al servei d'uns valors"​, diu Dani Aranda, investigador i reponsable del projecte "School break" a la UOC.

Estan pensats per a alumnes a partir de 5è de primària i, segons destaquen, no només són una altra manera de treballar els temes, sinó que ajuden a crear grup i treball en comú, alhora que s'adquireixen competències curriculars i personals.

Està previst que al setembre el material didàctic ja estigui a l'abast de tothom, però també es proposa a docents i alumnes dissenyar els seus jocs d'escapada.

Per veure com funciona, un equip de TV3 ha anat a l'escola Ferran Segarra de Santa Coloma de Gramenet, on alumnes de 6è viuen l'experiència.

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Educació

Mostra-ho tot