Excel·lent nit ahir amb la programació especial al voltant de "La mort de Guillem" Agulló en un dia que TV3 lidera amb una quota del 17,3%
"La mort de Guillem", l'estrena al voltant de la qual pivotava la nit temàtica, va registrar una audiència de 430.000 espectadors de mitjana i una quota del 17,6%. El film aborda la història del dol dels pares de Guillem Agulló, un jove antifeixista i independentista assassinat per un grup d'ultradreta a Montanejos, a la comarca valenciana de l'Alt Millars, l'11 d'abril del 1993. L'èxit també es va traslladar a internet: 11.000 usuaris únics en directe, i 8.532 reproduccions a la carta. A Twitter hi va haver més de 400 missatges.
La pel·lícula "La mort de Guillem" és una producció de Lastor Media, SUICAfilms i Som*Batabat Produccions, en coproducció amb TV3 i À Punt Media. Amb el suport de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, l'Institut Valencià de Cultura i l'Institut Català de les Empreses Culturals, i amb la col·laboració de la Televisió de les Illes Balears, la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica de la Generalitat Valenciana i de Verkami.
TV3, À Punt i IB3 van fer l'estrena alhora, una emissió sense precedents. A À Punt, "La mort de Guillem" va ser vista per 201.000 espectadors de mitjana amb una quota del 10,9%. I pel que fa a IB3, els resultats van ser de 15.000 espectadors i del 4,4% de quota.
A TV3 la nit va continuar a les 00.00 amb el "Sense ficció" "A la dreta i més enllà", un documental de Montse Armengou i Ricard Belis que, a partir dels resultat de les eleccions europees del maig del 2014, analitza el creixement dels moviments d'extrema dreta i dels partits xenòfobs i populistes a Europa. L'emissió també va ser tot un èxit; va registrar 221.000 espectadors de mitjana i una quota del 17%.
I ja avançada la nit, a les 01.25, TV3 va tancar l'emissió especial amb el curtmetratge de l'ESCAC vinculat a Guillem Agulló, "Ni oblit, ni perdó", dirigit per Jordi Boquet Claramunt. El van seguir 90.000 espectadors i va registrar una quota de pantalla del 12,5%.
(Font: Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats)
#AudiènciesTV3
#LaMortDeGuillem
#LaLLuitaContinua
#NiOblitNiPerdó
