Exclusiva: Primeres impressions de Bruce Lee Dragon Warriors (iPad)
Dilluns vam ser convidats per Liam Patton (vicepresident de vendes i desenvolupament de negocis de Digital Legends) , per fer un primer tast al videojoc
5 min
Dilluns vam ser convidats per Liam Patton (vicepresident de vendes i desenvolupament de negocis de Digital Legends) , per fer un primer tast al videojoc per iPad Bruce Lee Dragon Warrior que va aparèixer fa poques setmanes a l'App americana d'iTunes.
L'emoció era doble. Primerament perquè teníem ganes de probar el nou joc de lluita de DL i després perquè ho fariem sobre l'iPad, que personalment encara no havia tingut a les mans.
La desenvolupadora catalana encara no ha llençat la campanya de màrqueting del joc perquè està esperant a fer el llançament per l'iPhone, que està a punt d'anunciar-se, però podem explicar els primers detalls d'un títol que no passa a ser un senzill joc més de lluita.
Parlar de Bruce Lee Dragon Warrior és parlar de Jeet Kune Do, l'art que ell va iniciar, però en el joc s'han inclòs també moviments de Kung Fu, Kick Boxing o de Karate, i sobretot de la filosofia de Bruce Lee, perquè comencem per aquí, Bruce Lee era filòsof i el seu llegat ha perdurat fins els nostres temps gràcies a la potència dels seus pensaments. De fet, és la seva filla Shannon qui presideix la seva fundació i és ella la qui, juntament amb Universal, gestionen tot el que apareix en relació a Bruce Lee. Per això Digital Legends ha co-produït el títol amb Indiagames, qui precisament ha tingut sempre relació amb Universal i ha facilitat que el projecte es portés a la pràctica.
Liam Patton té clar que poder destacar en la jungla en la que s'ha convertit l'App Store, és oferint productes de qualitat. "El segell de Digital Legends és la qualitat, no podem competir ni buscar cops de sort com Doodle Jump. Jocs senzills que aconsegueixen, per pura estadística, un èxit aclaparador. El nostre és un estudi que es dedica, amb moltes persones (fins de set nacionalitats diferents l'any passat) a fer videojocs full time i no podem esperar un cop de sort per estadística"
El joc fa molt poc temps que està a la botiga americana, però comencen a tenir feedbacks positius dels seus compradors. De fet aquesta mateixa setmana, ha escalat en els rànkings i ja està tercer en jocs d'Acció i segon en la d'Arcade i vuitens en jocs en general!. Aquests feedbacks parlen, sobretot, de la gran afinitat que ha aconseguit la història i l'acció, amb la filosofia de l'artista d'arts marcials. "Bruce Lee Dragon Warrior està fet per l'iPad des de zero. L'Story Mode (Mode Història) del joc representa els primers combats de Bruce Lee quan era jove en el temps que s'estava gestant ja com a rebel a Hong-Kong, molt abans que fos el Bruce Lee filòsof. De fet, està força basat en fets reals, ja que, per exemple, el mapa sobre el que es representa és de l'any 1958, que ha costat molt de trobar, on llavors hi havía un aeroport i on en l'actualitat hi ha un mercat. Hem treballat colze a colze amb la fundació per conèixer tots aquests detalls, però on hem fet molts esforços és en el moviment de Lee. Per això hem treballat de forma rigorosa en l'apartat de captura de moviment amb Joaquín Marcelo, la primera persona de fòra dels Estats Units que va ser admès com a alumne de Ted Wong, un dels sparrings de Bruce Lee."
La importància de Marcelo en el projecte del joc ha estat importantíssima, ja que les seves observacions i coneixement del mestre Lee, han ajudat a l'equip d'animació a desenvolupar tots els moviments d'atac i de defensa, que n'eren molts. Per exemple, una de les aportacions de Marcelo va ser integrar en algunes lluites la tècnica de l'estil begut, molt popular en algunes pel·lícules d'en Bruce Lee. "Van ser quatre sessions de MoCap que vam fer a Edda Dessign a Cerdanyola. El càsting va ser molt dur, però al final vam trobar a Marcelo, que és l'alumne més antic europeu del Jeet Kune Do certificat per Wong"
Bruce Lee Dragon Warrior és un joc de lluita sense sang i sense armes que permet editar l'estil de combat i on la IA del motor de joc aprendrà del nostre estil, per posar-nos-ho més difícil en el següent combat. Liam Patton considera que "L'iPad és un terminal perfecte per fer-hi jocs. Tenim molt més espai pels controls que no molesten gens ni mica l'acció" . La sensació en els minuts que vaig jugar al joc demostraven precisament això, els dits polzes treballen de forma natural i suau la pantalla tàctil. Jugar amb un iPad és molt més natural. Aquesta natural·litat te la dona el tamany, que és molt més normal pel jugador que un dispositiu portàtil de butxaca.
L'aspecte gràfic del joc és sensacional i destaca la brillantor i l'alta definició que desprén la pantalla. "No et pots ni imaginar les idees que se'ns acudeixen aquí a l'estudi des de que tenim l'iPad i hem pogut assaborir les sensacions que dona. Estic convençut que l'iPad generarà potents jocs multijugador"
Estem convençuts veient la feina de la gent de Digital Legends, que ens esperen interessants jocs sortits de la seva fàbrica creativa. El que ens vindrà en breu segur, és la versió del joc per iPhone i feta exclusivament per l'iPhone. "No fem una nova versió a través de l'emulador, que ho podriem fer, sinó que el refem de nou perquè aprofiti totes les característiques del telèfon"
En el programa d'aquest dissabte dia 1 de maig, parlarem una mica més del joc i escoltarem la veu de Liam que ens explicarà altres detalls interessants.
Bruce Lee Dragon Warrior HD està de moment a la botiga americana. Quan aparegui aquí, costarà 3,99 euros.