Finalitzen les obres de les sortides del túnel de l'AVE a l'Eixample després de 3 anys
Les obres de les tres noves sortides d'emergència, que es van començar el 2018, del túnel Sants-la Sagrera de l'AVE Madrid-Barcelona-Frontera Francesa ja s'han acabat. A partir d'aquest dimarts la mobilitat torna a normalitzar-se a la confluència dels carrers Mallorca amb Nàpols i Independència i de Provença amb Urgell, tant per al trànsit de vianants i vehicles com per als carrils bici. Durant aquests tres anys, els comerciants de la zona s'han queixat sovint de la baixada de vendes que els ha suposat les obres.
Les noves tres sortides d'emergència se sumen a les sis ja existents al túnel: Entença-Provença, Enric Granados-Provença, Bruc-Provença, Padilla-Mallorca, Trinxant-Mallorca i Biscaia-Mallorca.
La totalitat d'aquesta actuació ha suposat una inversió de 28 milions d'euros, segons el Ministeri de Transports i Mobilitat.
Sortides de gran dimensió
Les noves sortides d'emergència, executades mitjançant el sistema de tuneladora vertical, tenen unes dimensions de 9 metres de diàmetre interior, amb profunditats entre 40 i 50 metres.
A banda, s'han fet les estructures de connexió amb el túnel i l'arquitectura interior. Compten amb senyalització i enllumenat d'emergència, subministrament d'energia, telefonia, ventilació i pressurització de sales tècniques, sistemes de detecció i extinció automàtica d'incendis, extintors, columnes seques, portes d'evacuació i circuit tancat de televisió.
A més, les sortides d'emergència d'Urgell i Independència disposen de sistemes de bombeig i drenatge per al túnel d'alta velocitat. Les obres han comportat l'excavació de 30.000 m3 de terra i materials, i la utilització de 5.000 m3 de formigó i 300.000 quilos d'acer.
A més, s'han reurbanitzat uns 12.000 m2 al voltant de les noves sortides: 5.000 m2 de voreres i uns 7.000 m2 de calçada per al trànsit rodat, incloent-hi el carril bici.
