Interior vol que el futur centre d'emergències a l'Ebre tingui bases a Amposta i Ulldecona
El centre logístic d'emergències a les Terres de l'Ebre anunciat pel govern per gestionar l'atenció als afectats en casos d'aiguats o incendis podria concretar-se el 2026 i es vol desplegar amb dues bases: una a Amposta i l'altra a Ulldecona.
El pla del govern està destinat a reduir el risc d'inundacions a la zona i crear un punt d'atenció i coordinació de les emergències que també allotgi les persones afectades.
Així ho ha avançat la consellera d'Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, aquest dilluns en una reunió a l'Ajuntament d'Amposta per abordar, amb representants municipals, responsables del Servei Català de Trànsit (SCT), Mossos d'Esquadra i bombers, mesures de millora de la gestió viària en episodis com el pas de la borrasca Alice.
Material de primera atenció al territori
El centre logístic d'emergències permetrà disposar al mateix territori del material necessari per garantir una primera atenció als afectats i estarà situat estratègicament en dos punts al llarg de l'eix viari que conformen l'AP-7 i l'N-340. D'aquesta manera es cobriria, d'una banda, Amposta i els municipis pròxims, així com Ulldecona i la zona sud del Montsià.
El centre disposaria de materials de primers auxilis, mantes, lliteres plegables, aigua o kits d'alimentació de primera emergència per atendre les necessitats més urgents.
La previsió del govern, ha explicat Parlon, és començar a "treballar quina és la proposta" a l'espera de disposar dels recursos pressupostaris per materialitzar-la de cara a l'any vinent per poder operar de cara a possibles episodis meteorològics com els d'aquest any.
Millora en la gestió viària
La trobada a l'Ajuntament d'Amposta ha servit per avançar en la coordinació en l'àmbit viari tant en aiguats com en incendis. Segons la consellera, s'ha posat sobre la taula la necessitat de treballar per anticipar els col·lapses circulatoris causats pels episodis d'aiguats i inundacions i localitzar àrees que puguin acollir els vehicles pesants.
També en matèria de gestió de fluxos i talls a les vies intermèdies per evitar que no arribin o no es reincorporin vehicles a les vies principals, en accessos com els de l'Ampolla i l'Ametlla de Mar.
Paral·lelament, i segons ha avançat Parlon, l'SCT continua treballant perquè la nova app del trànsit, prevista per al 2027, incorpori de forma pràctica informació sobre rutes alternatives en casos d'inundacions.
