#JeSuisParis, #BlackLivesMatter, #LoveWins i Caitlin Jenner protagonitzen l'any a Twitter
Notícies com l'onada de refugiats, la legalització del matrimoni entre persones del mateix sexe, la solidaritat amb París o la protesta contra la mort de ciutadans negres han estat alguns dels temes més comentats a Twitter al llarg d'aquest 2015. A través de l'etiqueta #YearOnTwitter, la popular xarxa de microblogging ha elaborat el seu particular resum de l'any.
Les etiquetes #JeSuisParis o #PrayForParis com a repulsa als atacs del 13 de novembre a la capital francesa se situen com els moments més influents de 2015. Darrere seu se situen la protesta contra atacs a afroamericans com el tiroteig a una església de Charleston, a través de l'etiqueta #BlackLivesMatter; la celebració de la legalització del matrimoni homosexual als Estats Units i a Irlanda, amb hashtags com #MarriageEquality o #LoveWins; i els missatges amb l'etiqueta #RefugeesWelcome durant la crisi migratòria.
Ahmed Mohammed i Caitlyn Jenner, protagonistes
Una de les protagonistes de l'any a Twitter ha estat Caitlyn Jenner, l'exatleta nord-americana que va canviar de sexe. En només quatre hores, el compte de Jenner va aconseguir un milió de seguidors, superant el rècord que fins aleshores tenia el compte del president nord-americà, @POTUS, creat al maig.
Precisament Obama va ser un dels protagonistes d'una altra de les històries de l'any, quan va convidar a la Casa Blanca Ahmed Mohammed, un noi de 14 anys detingut a Texas per por que un rellotge digital que havia fabricat a casa fos una bomba. En només sis hores es van fer més de 370.000 piulades amb l'etiqueta #IStandWithAhmed, de suport al jove.
Altres personatges que s'han incorporat a Twitter aquest any han estat l'exanalista de l'NSA Edward Snowden, els actors Antonio Banderas i Chris Hemsworth, i el cap de llista de la CUP a les eleccions al Parlament, el periodista Antonio Baños.
L'any dels emojis
Les icones per comunicar sentiments a través del telèfon, els emojis, han estat una de les novetats de Twitter aquest any, ja que els usuaris n'han utilitzat en les piulades i, a més, la companyia n'ha promogut l'ús en diverses ocasions per animar el debat, com en aquesta campanya electoral o el partit Madrid-Barça.
Un altre protagonista indiscutible de l'any ha estat el vestit que es va convertir en un fenomen viral, amb una conversa de més de quatre milions de tuits debatent si era de color blau i negre o bé blanc i daurat.
En l'àmbit espacial, l'etiqueta #PlutoFlyby va generar més d'un milió de tuits quan la nau de la NASA "New Horizons" va aconseguir fotografiar el nanoplaneta des d'una distància d'uns 12.500 quilòmetres.
Any de canvis a Twitter
Més enllà de les qüestions que han generat més conversa, el 2015 ha estat l'any en què Twitter ha canviat la possibilitat de marcar una piulada com a "favorit" per passar a clicar "m'agrada", substituint les estrelles per cors. També durant els darrers mesos, la xarxa social ha acabat amb el límit de 140 caràcters en els missatges directes i ha creat l'opció de comentar retuits.
