Miquel Valls, President de la Cambra de Comerç de Barcelona
Miquel Valls, President de la Cambra de Comerç de Barcelona

La Cambra de Comerç xifra en 5.200 milions el cost de les infraestructures més urgents per a Barcelona

La Cambra de Comerç ha identificat una llista d'infraestructures viàries i ferroviàries pendents a tota l'àrea metropolitana. Són una quinzena i les considera estratègiques perquè la ciutat no perdi competitivitat. També n'ha xifrat el cost: 5.200 milions d'euros, que considera que es podrien assumir si l'Estat pagués els prop de 4.000 milions d'euros corresponents a la disposició addicional tercera.
Redacció
1 min
La Cambra de Comerç de Barcelona vol que les infraestructures tornin a l'agenda dels governs. És per això que ha identificat una llista d'infraestructures viàries i ferroviàries pendents a tota l'àrea metropolitana. Són una quinzena i les considera estratègiques perquè la ciutat no perdi competitivitat. També n'ha xifrat el cost: 5.200 milions d'euros.

Les obres prioritàries són, al seu parer, els accessos al port de Barcelona, que s'haurien de licitar a finals de mes; el corredor mediterrani, l'estació de l'AVE a la Sagrera o l'execució del quart cinturó almenys fins a Granollers. També s'han inclòs a la llista infraestructures que encara no estan de manera oficial sobre la taula, com el nou túnel viari i ferroviari d'Horta, que oferiria una nova connexió amb el Vallès a través de Collserola, o el desdoblament del túnel de Vallvidrera.

La Cambra també considera que els 5.200 milions d'euros es podrien assumir si l'Estat pagués els prop de 4.000 milions d'euros corresponents a la disposició addicional tercera.

Avui és notícia