La Cambra de Comerç xifra en 5.200 milions el cost de les infraestructures més urgents per a Barcelona
La Cambra de Comerç ha identificat una llista d'infraestructures viàries i ferroviàries pendents a tota l'àrea metropolitana. Són una quinzena i les considera estratègiques perquè la ciutat no perdi competitivitat. També n'ha xifrat el cost: 5.200 milions d'euros, que considera que es podrien assumir si l'Estat pagués els prop de 4.000 milions d'euros corresponents a la disposició addicional tercera.
Redacció
1 min
La Cambra de Comerç de Barcelona vol que les infraestructures tornin a l'agenda dels governs. És per això que ha identificat una llista d'infraestructures viàries i ferroviàries pendents a tota l'àrea metropolitana. Són una quinzena i les considera estratègiques perquè la ciutat no perdi competitivitat. També n'ha xifrat el cost: 5.200 milions d'euros.
Les obres prioritàries són, al seu parer, els accessos al port de Barcelona, que s'haurien de licitar a finals de mes; el corredor mediterrani, l'estació de l'AVE a la Sagrera o l'execució del quart cinturó almenys fins a Granollers. També s'han inclòs a la llista infraestructures que encara no estan de manera oficial sobre la taula, com el nou túnel viari i ferroviari d'Horta, que oferiria una nova connexió amb el Vallès a través de Collserola, o el desdoblament del túnel de Vallvidrera.
La Cambra també considera que els 5.200 milions d'euros es podrien assumir si l'Estat pagués els prop de 4.000 milions d'euros corresponents a la disposició addicional tercera.
Les obres prioritàries són, al seu parer, els accessos al port de Barcelona, que s'haurien de licitar a finals de mes; el corredor mediterrani, l'estació de l'AVE a la Sagrera o l'execució del quart cinturó almenys fins a Granollers. També s'han inclòs a la llista infraestructures que encara no estan de manera oficial sobre la taula, com el nou túnel viari i ferroviari d'Horta, que oferiria una nova connexió amb el Vallès a través de Collserola, o el desdoblament del túnel de Vallvidrera.
La Cambra també considera que els 5.200 milions d'euros es podrien assumir si l'Estat pagués els prop de 4.000 milions d'euros corresponents a la disposició addicional tercera.
