La CCMA continua creixent a internet i obté la millor audiència de la seva història

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha batut el seu rècord d'audiència i ha obtingut a l'octubre els millors resultats de la seva història, segons les dades que audita OJD. Més d'1,98 milions d'usuaris van visitar els seus portals al llarg del mes passat, una xifra sense competència a l'internet en català i que gairebé dobla l'audiència en tan sols un any.
2 min
A més, s'ha reforçat la presència a les xarxes socials amb més d'un milió de seguidors a Facebook, 27.000 a Twitter i més de 5.000 reproduccions de les seves llistes musicals a Spotify.   Cal tenir en compte, tanmateix, que la recollida de dades de l'octubre no ha estat completa. OJD adverteix que al llarg del mes passat "es van produir incidències" i que es van perdre dades d'audiència entre els dies 8 i 13 d'octubre i entre el 16 i el 17. Com a conseqüència, l'organisme alerta que les xifres són lleugerament més baixes del que haurien estat, ja que els resultats s'han fet públics sense tenir en compte les dades perdudes. Aquesta circumstància no ha impedit el rècord de la CCMA.   Rècord de la CCMA i rècord de Televisió de Catalunya   Televisió de Catalunya també ha fet la seva millor marca amb més d'1,5 milions d'usuaris únics, un 9% més que el setembre. Aquesta agrupació, que recull els portals tv3.cat, Super3, Tags, 3xl i els webs dels diferents programes, entre altres continguts, ha sumat també més pàgines vistes (21 milions) i més consum de vídeo (prop d'un milió d'hores servides) que mai.   El 3cat24.cat, d'altra banda, es manté com una de les principals referències dels webs informatius en català, amb 357.810 usuaris únics, un 5% més que el mes anterior i un 15% més que fa un any.    El grup d'emissores de Catalunya Ràdio també ha crescut més d'un 16% en un any. Dels 183.000 usuaris únics que sumava el portal Catràdio.cat l'octubre del 2009, s'ha passat a més de 260.000. Cal destacar l'augment significatiu del consum d'àudio a la carta, amb més d'un milió de peticions servides (+10%) i més d'1,14 milions de podcasts descarregats.   El període ha estat especialment bo també per al Clubdecuines, que gairebé ha doblat l'audiència respecte al setembre i que s'ha situat ja en prop de 60.000 usuaris únics (+90%). Elsesports.cat, per la seva banda, augmenten un 30% l'audiència i superen els 153.000 usuaris, un 28% més que l'octubre del 2010 i prop d'un 40% més que fa un any.   Twitter: més seguidors que mai   Pel que fa a les xarxes socials, la CCMA segueix el creixement exponencial a Facebook i Twitter. Ha superat el milió de seguidors a Facebook (+15% respecte al setembre) amb les planes d'APM?, Crackòvia i Polònia de líders.   L'APM? també té un lloc destacat a Twitter, amb 4.120 seguidors. Només el superen el perfil oficial de TV3 (6.000 seguidors) i el del 3cat24.cat (4.190). El de la presentadora de les transmissions de Fórmula 1 Laia Ferrer, per la seva banda, es va posar en marxa a l'octubre i ha sumat prop de 3.700 seguidors en tan sols un mes.   Els comptes de la CCMA a Twitter superen ja els 60.000 seguidors, un 40% més que el setembre, i els seus vídeos a YouTube sumen 1,57 milions de visualitzacions (+4,7%).

Avui és notícia