La grossa de Nadal augmenta el premi de dos a tres milions d'euros
El premi de la grossa de Nadal augmentarà aquest any de dos a tres milions d'euros. La resta de premis importants de la loteria nadalenca també incrementaran el seu import i els números per jugar el 22 de desembre sumaran 85.000 enlloc de 66.000, segons ha informat el director de Loteries i Apostes de l'Estat, Jesús Evangelio, que ha justificat l'augment del premi de la grossa perquè "s'estava quedant petita" i ha desitjat que això repercuteixi en les vendes.
2 min
Tots els premis grossos del sorteig del 22 de desembre augmentaran, excepte els quarts: el primer, de dos a tres milions; el segon, de 960.000 a un milió; el tercer, de 485.000 a 500.000; el quart es manté en 200.000, i els cinquens passaran de 48.000 a 50.000 euros, però no hi haurà quatre números premiats, sinó nou. En el sorteig del Nen del proper 6 de gener no s'han augmentat els números dels bitllets per jugar, però sí la dotació econòmica dels premis. El primer passa d'1,6 a 2 milions d'euros; el segon de 800.000 a un milió i la resta "s'arrodoneixen a l'alça", de manera que hi ha dotze premis de 14.000 euros. El fet d'augmentar els números del sorteig del 22 de desembre tindrà repercussió en la durada, que sobrepassarà les tres hores, ja que els nens del col·legi de Sant Ildefons hauran de treure i cantar més boles. Tant Evangelio com el director de Promoció de Loteries i Apostes de l'Estat, Juan Cabrejas, han recalcat que el preu dels dècims es mantindrà en els 20 euros i se'n posaran a la venda 144,5 milions. L'import total que es destina a premis, el 70% de l'emissió, és de 2.023 milions. L'any passat, la venda de la grossa de Nadal va reportar a Loteries i Apostes de l'Estat 2.378 milions d'euros. Evangelio i Cabrejas han fet la roda de premsa acompanyats pel cineasta Benito Zambrano, que ha dirigit l'espot televisiu de la campanya. Per vuitè any consecutiu, Loteries i Apostes de l'Estat ha apostat per la imatge de l'actor anglès Clive Arrindel, que per primera vegada abandona l'ambient dels anys 30 i 40 i passa a l'actualitat. A l'anunci hi apareix una immigrant amb un nadó, una acció que, segons Zambrano, és "un gran atreviment per part de Loteries, ja que molts pocs publicitaris ho fan", i vol reflectir els "nous temps que ens ha tocat viure". La vinyeta del dècim d'aquest any, d'altra banda, correspon a la imatge de "La Sagrada Família de l'anyell", un oli sobre taula de Rafael que es troba al Museu del Prado.