Sumar PSOE
Tractorada Barcelona
Anna Guitart Institut Ramon Llull
Pilar Alegría eleccions Aragó
Bondi Beach
Medalla d'Or de la Generalitat
Nominacions Gaudí 2026
Pesta porcina africana
Querella Mossos vaga Palestina
Nick Reiner
Salomé Pradas
Trump demanda la BBC
T-usual T-jove 2026
Luis Enrique Valverde
Barça Guadalajara Copa

Barcelona

La línia 9 del metro de Barcelona serà la primera d'Espanya que podrà circular sense conductor

La línia 9 del metro de Barcelona serà la primera d'Espanya totalment automàtica i que podrà circular sense conductor, segons han informat Siemens i el seu soci Dimetronic -filial espanyola d'Invensys-, subministradors del material mòbil. L'empresa pública GISA, encarregada de la construcció de la línia, va encarregar al consorci format per Siemens i Dimetronic el subministrament dels trens, dotats amb un sistema de conducció automàtica, per 72,5 M d'euros.

07/03/2003 - 00.00 Actualitzat 09/02/2016 - 14.03

El sistema es basa en la tecnologia CBTC (Communication Based Train Control) que evita la falta de cobertura sota terra i permet que els trens puguin rebre de forma ininterrompuda el senyal de via lliure, i enviar al centre de control la posició i la velocitat a què circulen. La tecnologia s'inspira en la utilitzada per a l'automatització de la línia 14 del metro de París, així com en la modernització del metro de Nova York. La línia 9 del metro tindrà 43 estacions i un recorregut de 41,4 quilòmetres, i connectarà Badalona i Santa Coloma amb Barcelona, pels barris situats a la part alta de la capital catalana, i enllaçarà amb l'aeroport del Prat. En l'actualitat, es troba en construcció el tram entre Can Zam (Santa Coloma) i Sagrera-Meridiana, que haurà d'estar acabat el 2005. El conjunt de la línia hauria d'estar construït l'any 2008.