Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Norris F1
Gazzaniga Elx Girona
Madrid Celta

La Marató 2025 se centra en la prevenció i recerca pel càncer

Sota la campanya "Detectem-ho, arreglem-ho", el punt culminant serà el 14 de desembre, amb el programa de 3Cat i milers d'activitats arreu del país

04/11/2025 - 12.08 Actualitzat 19/11/2025 - 09.36

La Marató 2025 tindrà lloc el 14 de desembre i centrarà l'esforç a sensibilitzar sobre la prevenció i la detecció precoç i impulsar la recerca sobre el càncer.  

Amb el lema "Detectem-ho, arreglem-ho", 3Cat i la Fundació La Marató oferiran més de 17 hores en directe i un desplegament coordinat en televisió, ràdio, plataforma 3Cat, canals digitals i territori, per connectar salut i ciutadania i convertir la mobilització en resultats de recerca. 

Servei públic per conscienciar i informar sobre el càncer i la seva prevenció 

La campanya informarà amb rigor sobre una malaltia amb més de 200 tipologies i posarà l'accent que la prevenció, els cribratges i la consulta precoç salven vides. A més, farà visible el treball coordinat de professionals sanitaris, pacients, famílies, voluntariat i entitats de tot el país.  

"La Marató i els mitjans de 3Cat, en la seva vocació de servei públic, fan una ferma aposta per conscienciar i sensibilitzar sobre la importància de la prevenció i la detecció precoç com a eina per evitar el càncer i, en cas que aparegui, per detectar-lo com més aviat millor", afirma Rosa Romà, presidenta de 3Cat i del Patronat de la Fundació La Marató. 

La presidenta de 3Cat, Rosa Romà, durant la seva intervenció en la presentació de la Marató 2025

A Catalunya, un de cada dos homes i una de cada tres dones tindran càncer al llarg de la vida. Segons els experts, prop del 50% dels casos es podrien evitar amb hàbits saludables i cribratges (mama, colorectal i coll d'úter).  

Donatius de La Marató que donen vida 

En 33 edicions, La Marató ha recaptat 257,5 M€ i ha finançat 1.048 projectes amb la participació de 1.762 equips i 11.541 investigadores i investigadors. L'objectiu d'enguany és accelerar la detecció, el diagnòstic i els tractaments, amb el suport sanitari, social i emocional a pacients i famílies.  

"La sensibilització social que es farà amb La Marató pel càncer pot salvar vides perquè no hi ha millor malaltia que la que no existeix, i això és possible gràcies a la prevenció", subratlla Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató. 

Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató

Per arribar especialment als joves, s'ha activat una campanya als centres educatius, centres cívics i biblioteques (en marxa des del 13 d'octubre), amb més de 6.000 sessions conduïdes per més de 400 professionals i un impacte previst d'uns 210.000 joves. A més, s'han activat diversos clips informatius a les xarxes socials de 3Cat i de la Fundació La Marató. 

El píxel com a metàfora de la malaltia 

Uns píxels verds que apareixen en pantalla i en limiten la nitidesa són la metàfora visual de les cèl·lules canceroses: proliferen quan la malaltia avança i retrocedeixen quan prevenim, consultem, diagnostiquem i tractem. Aquesta és l'analogia en què es basa la campanya publicitària de La Marató 2025. 

L'espot televisiu narra el camí des del primer senyal que condueix al tractament fins a la desaparició de l'últim píxel, símbol d'arribar-hi a temps. A la ràdio, el relat s'adapta en clau informativa, amb falques de prevenció i detecció precoç. 

14 de desembre: l'epicentre de La Marató 

El diumenge 14 de desembre, Ramon Pellicer conduirà La Marató, al matí, des de la torre Bellesguard i, a la tarda, des del plató 1 de Sant Joan Despí, mentre que Roger Escapa presentarà una edició especial d'"El suplement" des del port de Tarragona, una de les quatre seus d'atenció telefònica, amb continguts també visibles a TV3 i a la plataforma 3Cat.  

Roger Escapa i Ramon Pellicer, presentadors de La Marató 2025

El desplegament connectarà amb el territori i amb una mostra representativa de les més de 3.000 activitats populars que es fan de manera espontània al llarg de la campanya, alternant divulgació, entrevistes i actuacions.  

"És un honor tornar a assumir la presentació d'aquest històric espai solidari, fruit d'una enorme feina en equip que es tradueix, cada any, en la millor resposta social imaginable", destaca Ramon Pellicer. 

Un disc de La Marató 2025 especial i molts canals de donació 

Els canals de donació estan oberts tot l'any al web de La Marató, via Bizum (33333) i transferència bancària. A més, el 14 de desembre també es podran fer les donacions al telèfon 900 21 50 50.  

D'altra banda, el 30 de novembre es posarà a la venda l'edició 21 del Disc de La Marató: en 20 edicions se n'han venut 3.237.000 còpies i s'han aportat 10.613.000 € amb la participació de més de 7.300 persones.  

En les darreres onze edicions, el Disc de La Marató ha estat el més venut del món en un sol dia

Torre Bellesguard: un escenari que uneix salut i patrimoni 

Tots els detalls de la 34a edició de La Marató i la programació especial del 14 de desembre s'han donat a conèixer en un acte de presentació a la torre Bellesguard, obra d'Antoni Gaudí i antiga clínica oncològica (1944-1969). És un espai que uneix patrimoni i salut a les portes de l'inici de l'Any Gaudí. 

Tota la informació sobre la Marató 2025, aquí.