La mare del noi que es va suïcidar a Almacelles reclama revisar els protocols contra el bullying
"Que no s'amagui"
Aquesta mare també reclama que s'afrontin els casos d'assetjament escolar des del primer moment i lamenta que, en el seu cas, no va ser fàcil: "Vaig haver de demanar una reunió dient que si ells no feien res em posaria en contacte amb els Mossos."
Que no s'amaguin les coses, perquè si amaguem el que tots sabem, no s'avança.
Afegeix que no vol anar en contra de l'institut on estudiava el seu fill. El que vol, diu, és que si els mestres veuen que els protocols actuals contra l'assetjament no funcionen, que es digui per poder buscar solucions.
Com funciona el protocol?
Des del curs passat, les escoles i els instituts han d'apuntar en un registre totes les situacions de violència que detecten i explicar com actuen per combatre-les.
Arran d'aquest registre s'ha pogut saber que de setembre de 2024 a maig del 2025 es van detectar 1.333 possibles casos d'assetjament escolar.
Actualment, quan un alumne o els seus companys considerin que és víctima d'assetjament escolar poden adreçar-se a la Unitat de Suport a l'Alumnat en Situacions de Violència (USAV).
La USAV és una plataforma anònima formada per diferents professionals --com ara psicòlegs i educadors socials-- que recull la informació sobre el cas i estudien la manera de resoldre'l.
Aquests professionals atenen tota mena de casos de violència cap a infants i adolescents: des de bullying, passant per violència masclista, la LGTBI-fòbia o casos de difusió de vídeos de contingut sexual sense consentiment.
Els alumnes afectats reben atenció psicològica al mateix centre educatiu i la USAV actua de manera conjunta amb la direcció escolar per solucionar la situació.
Cal assenyalar l'assetjador
Justament, la mare del noi que es va suïcidar a Almacelles reclama que es revisin els protocols actuals perquè creu que caldria centrar les actuacions en els assetjadors, i no tant en les víctimes.
Diu que "el problema el té l'assetjador, hi ha alguna cosa que no funciona si tenen la necessitat de fer mal a una persona com el meu fill". Creu que si es posés el focus en l'assetjador s'evitarien moltes víctimes:
Però no, el que surt de classe amb l'orientadora és el meu fill. El que queda com el fràgil és ell.
També admet que "després de tenir-li molt d'odi a tots aquests nens assetjadors, t'ho pares a pensar i dius... són nens amb problemes".
