"La Setmana de TV3" se centra en "El canvi econòmic"

Amb el lema "Encarem el futur", la cadena farà una mirada en clau constructiva sobre la crisi entre l'11 i el 17 de maig.
3 min
TV3 dedicarà 7 dies a analitzar totes les cares d'un tema que ocupa el primer lloc entre les preocupacions dels ciutadans. A les portes de les eleccions europees, i amb un panorama informatiu dominat per les dades inquietants sobre la situació econòmica, La Setmana de TV3 s'endinsarà en el tema de la crisi i posarà l'accent en les actituds constructives, les possibles vies de superació col·lectiva i els escenaris de futur. Al llarg de La Setmana els programes de la cadena abordaran aquest tema a través de múltiples propostes i formats. S'emetran programes especials i una campanya promocional que estarà present no només a la pantalla, sinó també als carrers de moltes poblacions catalanes. Els continguts de La Setmana s'estructuren a través de tres línies: Fent una mirada sobre les persones S'abordaran conceptes com el consum responsable, la bona administració domèstica, l'adaptació a les pròpies possibilitats, etc. Fent una mirada sobre el teixit productiu Es debatrà sobre la innovació, la competitivitat, la internacionalització, la necessitat d'aprofundir en la formació o de trobar nous models de creixement. Fent una mirada social S'analitzarà què es pot fer per protegir els col·lectius més vulnerables, a partir d'actituds de cohesió i solidaritat. La Setmana de TV3 pretén abordar tots aquests aspectes i posar a l'abast dels ciutadans idees i eines d'ajuda, i alhora promoure valors de referència com la cultura de l'esforç, la responsabilitat col·lectiva o l'esperit de superació. La imatge Una fletxa que mira cap amunt, com a símbol esperançador que contrasta amb els indicadors de la crisi, representats per fletxes vermelles que apunten cap avall, serà la imatge de La Setmana de TV3 dedicada al canvi econòmic, que té com a lema "Encarem el futur". Molinets "Anuncis" Tot i les dates de la setmana, les accions de comunicació i les mostres d'implicació de TV3 amb el tema triat ultrapassen a bastament la setmana, tant per davant com per darrere. Una de les primeres accions són els molinets que obren els blocs comercials i una campanya en premsa econòmica i especialitzada, que proposen una reflexió al voltant del que viu darrere els anuncis i porta a tres conceptes troncals per afrontar el futur amb garanties: "feina", "idees" i "qualitat". Formalment, els molinets mostren la construcció de la paraula "anuncis" amb lletres retallades de productes de consum, que es desmunta per construir una segona paraula i arribar a un dels tres conceptes esmentats. Les tres sèries de paraules són: Anuncis ¿ empreses ¿ feina Anuncis ¿ creativitat ¿ idees Anuncis ¿ marques ¿ qualitat La web La Setmana de TV3 escalfarà motors a partir del 20 d'abril, amb una invitació als ciutadans a compartir experiències, consells o idees que ajudin a encarar el futur, a través del web de La Setmana: tv3.cat/lasetmana. Col·laboradors La Setmana compta aquest any amb l'assessorament i el suport de sis departaments de la Generalitat: Conselleria d'Economia i Finances Conselleria d'Innovació, Universitats i Empresa Conselleria de Treball Conselleria d'Acció Social i Ciutadania Conselleria de Medi Ambient i Habitatge Conselleria de Governació i Administracions Públiques Catalunya Ràdio se sumarà també a La Setmana amb la difusió de les diferents accions i l'emissió de continguts sobre el canvi econòmic. Nou edicions de "La Setmana de TV3" Des del 2001, La Setmana de TV3 aporta continguts per incentivar el coneixement i la reflexió sobre un tema d'ampli abast i interès social. Les edicions anteriors s'han dedicat a: Foment de la lectura (2008), Canvi climàtic (2007), L'alimentació (2006), La figura del mestre (2005), La violència contra les dones (2004), Àfrica (2003), El trànsit (2002) i La gent gran (2001).

Avui és notícia