La Xina paralitza una comanda de deu Airbus en resposta a la política ambiental de la UE
La Xina paralitza una comanda d'una desena d'Airbus valorada en milers de milions d'euros en resposta a la política de drets d'emissió de la Unió Europea.
1 min
Segons informa el Financial Times, Hong Kong Airlines s'havia compromès a la compra de deu Airbus A380 valorats en 3.800 milions d'euros, però l'anunci no s'ha fet públic després que la companyia aèria ha rebut pressions des de Pequín.
La política de comerç dels drets d'emissió de la Unió Europea obliga les companyies a pagar permisos per cada tona de diòxid de carboni que emeten per sobre d'un límit preestablert. S'espera que les companyies aèries passin a complir aquesta normativa a partir del 2012, però els dos principals productors de diòxid de carboni, la Xina i els EUA, no semblen gaire convençuts.
El president executiu d'Airbus ja s'ha adreçat a les autoritats europees, en una mostra clara de preocupació per la mesura xinesa, advertint-los de la "bogeria que suposa posar en risc les comandes" d'un client com la Xina.
Però des de la UE, s'ha deixat clar que Brussel·les no té intenció de caure en el xantatge que puguin fer les companyies aèries. "Seria un mal precedent" explica Connie Hedegaard, comissària climàtica de la UE, que afegeix que "decidir la legislació europea és cosa dels europeus".
Igualment, des dels EUA, ja s'ha portat la mesura als tribunals, en un procés que s'iniciarà el 5 de juliol al Tribunal de Justícia de les Comunitats Europees.
La política de comerç dels drets d'emissió de la Unió Europea obliga les companyies a pagar permisos per cada tona de diòxid de carboni que emeten per sobre d'un límit preestablert. S'espera que les companyies aèries passin a complir aquesta normativa a partir del 2012, però els dos principals productors de diòxid de carboni, la Xina i els EUA, no semblen gaire convençuts.
El president executiu d'Airbus ja s'ha adreçat a les autoritats europees, en una mostra clara de preocupació per la mesura xinesa, advertint-los de la "bogeria que suposa posar en risc les comandes" d'un client com la Xina.
Però des de la UE, s'ha deixat clar que Brussel·les no té intenció de caure en el xantatge que puguin fer les companyies aèries. "Seria un mal precedent" explica Connie Hedegaard, comissària climàtica de la UE, que afegeix que "decidir la legislació europea és cosa dels europeus".
Igualment, des dels EUA, ja s'ha portat la mesura als tribunals, en un procés que s'iniciarà el 5 de juliol al Tribunal de Justícia de les Comunitats Europees.