L'actualitat informativa i l'entreteniment fan líder TV3 aquest febrer, amb un 14,6% de quota

TV3 és líder del febrer, amb una quota del 14,6%, la més alta des del març del 2021, a 2,5 i 3,4 punts de les cadenes classificades en segon i tercer lloc. TV3 lidera la franja del day time i del prime time amb contundència. TV3 ha estat la cadena més vista 25 dies del mes de febrer i també ha liderat el rànquing de programes 28 dies dels 28 que té el mes, i ho ha fet sempre amb un telenotícies. La cadena col·loca vuit programes entre els deu més vistos. Els informatius són líders en totes les edicions, amb bons resultats, i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,5. Mes de rècords per a "El foraster", "Polònia", "El llop", Planta baixa" i "Preguntes freqüents". TV3 continua sent la cadena més ben valorada qualitativament, amb un 8,5. Esport3 registra la millor quota mensual des del febrer del 2017. I, pel que fa a audiències digitals, el portal de la CCMA té 4,4 milions d'usuaris únics. "Com si fos ahir" i "El foraster" són els programes amb més audiència digital a la carta.
8 min

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar. Aquest febrer, TV3 ha aconseguit una quota del 14,6%. Ha superat en 2,5 i 3,4 punts les cadenes classificades en segon i tercer lloc, Antena3 i Telecinco.

TV3 lidera la franja del day time, amb un 14,3%, a 1,4 de la segona, Antena3; i la franja del prime time de manera contundent, amb una quota del 17%, i supera per 5,7 punts la segona classificada, Antena3.

TV3 ha liderat l'audiència 25 dies dels 28 del mes de febrer i el rànquing dels programes més vistos del dia en 28 ocasions, és a dir, tot el mes, i sempre ho ha fet amb una edició dels telenotícies.

També és la cadena més ben valorada al febrer al panel de GfK, amb un 8,5. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.

Excel·lents resultats dels informatius, líders de totes les edicions

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 28 ocasions: 20 el "TN vespre" i 8 el "TN cap de setmana vespre".

Vuit dels deu programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. El "TN vespre" del dia 21 de febrer, amb una quota del 29% i 698.000 espectadors, va ocupar el primer lloc del rànquing; el va seguir el "TN cap de setmana vespre" del 6, amb 670.000 espectadors i un 27,5% de quota. El quart lloc va ser per al "TN migdia" del 14 de febrer, amb 543.000 espectadors i un 32,3% de quota. I l'edició del migdia de l'informatiu del cap de setmana del 19 de febrer va ser sisena, amb una quota del 28,4% i 486.000 espectadors.

I pel que fa al "TN comarques", el del dia 7 va ser el 17è més vist del mes, amb una quota del 26% i 329.000 espectadors, i continua com a informatiu més ben valorat, segons el panel de GfK, amb un 8,8.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,5, segons el panel de GfK.

També destaca l'excel·lent valoració qualitativa del "Més 3/24", que encapçala la llista, amb un 8,9. I que va fer el rècord de la temporada el 22, amb 73.000 espectadors i un 3,8% de quota.

Un febrer amb rècords

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

El "Polònia" del dia 10 ocupa el tercer lloc del rànquing i va fer la millor quota de la temporada, amb un 24% i 544.000 espectadors. Més rècords del mes van ser els d'"El foraster", del dia 7, quan va visitar el Vendrell i el Montmell, i va fer una quota del 25,6% i 512.000 espectadors, el millor resultat des del 4 de gener del 2021. I té una valoració qualitativa de 8,8. "El llop" va fer el millor resultat de la temporada el dia 2, amb una quota del 15,9% i 317.000 espectadors, i també rep una bona valoració qualitativa d'un 8,3.

"Preguntes freqüents", que presenta Cristina Puig, amb una quota del 17,4% i 260.000 espectadors, va fer el rècord de la temporada i el més vist des del 15 de maig del 2021, el dia 26 de febrer. I també anota el més vist de la temporada el "Planta baixa", amb Ricard Ustrell, del dia 21 de febrer, amb una quota del 18% i 189.000 espectadors. El magazín de la tarda, "Tot es mou", amb Helena Garcia Melero, ha mostrat una línia ascendent en aquest final de mes, els últims tres dies ha estat líder de la franja.

Aquest febrer també ha destacat l'"APM?", del dia 7, que amb una quota del 18,4% i 441.000 espectadors, se situa en el setè lloc del rànquing. I el "Cuines", amb Marc Ribas i Gessamí Caramés, continua destacant cada migdia. El del dia 8, en què van preparar una fajita de llagostins, va ser novè del mes, amb 395.000 espectadors i un 26,8% de quota.

I "La gran pel·lícula" del dia 25, amb "La dama d'or", va fer un excel·lent resultat, amb una quota del 16,4% i 323.000 espectadors, la segona més vista i rècord de quota. Els quatre films del mes se situen entre els vuit més vistos de la temporada. El "Sense ficció" del dia 8, "Solitud, la pandèmia de l'era digital", va fer una quota del 12,9%, i 288.000 espectadors. Té una valoració qualitativa de 8,5 i va destacar en el target nens, amb una quota del 19,2%, i entre els joves, amb un 17% de quota.

"Batalla monumental" va acabar la temporada el dia 24 de febrer, amb una quota de l'11,4% i 225.000 espectadors. El capítol més vist va ser el del dia 10, amb 273.000 espectadors i un 14,8% de quota, la més alta de les dues temporades del programa.

L'especial "Pau Riba: l'home còsmic" va tenir una audiència de 300.000 espectadors, una quota del 13% i una audiència acumulada de 612.000 espectadors. Va liderar la franja i va tenir un 8,1 de valoració qualitativa.

I els partits de la Lliga femenina de futbol continuen aportant bones dades a TV3. Es van emetre els dies 6 i 13 de febrer i van fer una quota d'11,7% i un 12% respectivament, i tenen una valoració al panel qualitatiu GfK de 8,6.

En el rànquing mensual també destaquen l'"Està passant" del dia 1, amb una quota del 16,9% i 327.000 espectadors. El "30 minuts" amb "Malalts persistents", amb 320.000 espectadors i un 13,8% de quota. El "Com si fos ahir", la sèrie de la sobretaula, amb el capítol del dia 4, amb 304.000 espectadors i un 20,4% de quota. L'"Atrapa'm si pots", amb Llucià Ferrer, que es va emetre el dia 20, amb una quota del 15,4% i 296.000 espectadors.

Esport3 registra el millor mes de febrer des del 2017. I el "Gol a gol" del dia 27 va fer el rècord de la temporada, i el més vist des del 15 de març del 2021, amb una quota del 5% i 77.000 espectadors.

I pel que fa al 33, destaca aquest mes la sèrie documental "La veritat sobre la dictadura de Franco", amb 50.000 espectadors i una quota del 2,5%. El capítol més vist va ser "L'arribada al poder", amb una quota del 3,3% i 68.000 espectadors. Han connectat amb la sèrie 299.000 espectadors i té una valoració qualitativa del 8,2.

També ha fet bon resultat, al 33, "La II Guerra Mundial en color", amb 22.000 espectadors, una quota de l'1,4% i una valoració del GfK de 8,4.

El portal de la CCMA rep 4,4 milions d'usuaris únics i "Com si fos ahir" i "El foraster" són els programes amb més audiència digital a la carta

Pel que fa a les audiències digitals, s'han fet 10,6 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta.

"Com si fos ahir" ha estat el programa amb més audiència digital a la carta, amb més de 154.200 usuaris únics i més d'1,1 milions de reproduccions. "El foraster" ha estat el segon programa amb més audiència a la carta del mes, amb 154.100 usuaris únics i més de 523.000 reproduccions, i quatre dels cinc vídeos més vistos són del programa. I "Polònia" se situa en tercer lloc, amb 148.600 usuaris únics i 337.000 reproduccions, el mes amb més reproduccions del programa des del novembre del 2019.

L'emissió més vista en directe per internet ha estat el "TN migdia" del dia 24 de febrer, amb 22.500 usuaris únics.

El portal de la CCMA va tenir 4,4 milions d'usuaris únics.

I pel que fa a les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat més de 196.300 missatges a Twitter. I "Preguntes freqüents" ha estat el programa més comentat del mes a Twitter, amb 43.000 missatges.

El vídeo del "Polònia" "Ay, papá" ha tingut més de 3,2 milions de visualitzacions a les xarxes, amb 1,8 milions a Twitter, 820.000 a YouTube, 320.000 a Facebook i 277.000 a Instagram.

(Font: Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total.)

Avui és notícia