Sumar PSOE
Tractorada Barcelona
Anna Guitart Institut Ramon Llull
Hisenda bizums
Pilar Alegría eleccions Aragó
Bondi Beach
Medalla d'Or de la Generalitat
Nominacions Gaudí 2026
Pesta porcina africana
Querella Mossos vaga Palestina
Nick Reiner
Salomé Pradas
T-usual T-jove 2026
Luis Enrique Valverde
Barça Guadalajara Copa

L'aeroport del Prat recupera lentament rutes intercontinentals, encara sota mínims

Comparada amb la Setmana Santa del 2019, l'activitat al Prat ha caigut un 80%, amb uns 200 vols diaris aquestes festes, que les aerolínies ja donen per perdudes mentre planegen l'estiu

28/03/2021 - 13.33 Actualitzat 28/03/2021 - 18.01

A l'aeroport del Prat gairebé no es nota que és Setmana Santa, si pensen en les mateixes festes abans del coronavirus. Entre el divendres 26 de març i el 5 d'abril, volaran uns 2.000 avions, uns 200 diaris, lluny dels 1.000 de dos anys enrere.

Hi ha vols dins d'Espanya, sobretot illes Balears i Canàries i algunes destinacions a capitals europees. Els pocs estrangers que arriben han de passar tots els controls sanitaris i han de portar una PCR negativa.

És una Setmana Santa atípica, amb la contradicció de no poder sortir de Catalunya per oci, però veure com els turistes venen a passar aquí les vacances.

 

Dos vols nous

Enmig d'aquest panorama, aquest diumenge s'ha reprès el vol directe entre Barcelona i Miami, d'American Airlines. És una connexió important entre Catalunya i Amèrica, sobretot per viatges de negocis.

 

També comença una ruta nova entre el Prat i Marràqueix, que fa Air Arabia Maroc, amb la previsió de dues freqüències setmanals: dijous i diumenges.

Aquest mes també s'han confirmat vols al Caire i Singapur.

Segons les dades d'Aena, ara s'operen des de l'aeroport de Barcelona 16 rutes intercontinentals a 13 destinacions, tant a l'Àfrica, com a Amèrica, l'Orient Mitjà i l'Àsia.


L'horitzó de l'estiu

Les companyies aèries, que donen per perduda la Setmana Santa, planegen afegir més rutes de cara a l'estiu, mentre s'analitzen les reserves per augmentar freqüències.

"Tenim destins tradicionals com París, Milà. Roma, Brussel·les i Amsterdam, però aquest estiu també apostem per tenir ruta amb Hèlsinki i la ciutat italiana d'Ancona", explica Manuel Ambriz, director comercial de Vueling.

Amb els vols intercontinentals, i sempre pendents de l'evolució de la situació sanitària, es volen recuperar vols directes sobretot als Estats Units i Sud-amèrica, amb destinacions com Nova York, San Francisco o Mèxic. I també, a l'Àsia: a Seül i Hong Kong.

 
 

Les aerolínies confien que el Mobile sigui un punt d'inflexió per recuperar algunes rutes amb Amèrica i l'Àsia.

La incertesa per les restriccions de mobilitat i els efectes de la vacuna fan més difícils les previsions, però costarà recuperar la cinquantena de rutes intercontinentals que hi havia abans de la pandèmia, i que havien posicionat el Prat com un "hub" de connexions internacionals, com diu Javier Gándara, president de l'Associació de Línies Aèries:

"El que es recuperà abans és el trànsit domèstic, perquè la gent té més confiança en bellugar-se dins de les seves fronteres, després l'intraeuropeu i el que més trigarà és l'intercontinental."