L'aeroport del Prat recupera lentament rutes intercontinentals, encara sota mínims
A l'aeroport del Prat gairebé no es nota que és Setmana Santa, si pensen en les mateixes festes abans del coronavirus. Entre el divendres 26 de març i el 5 d'abril, volaran uns 2.000 avions, uns 200 diaris, lluny dels 1.000 de dos anys enrere.
Hi ha vols dins d'Espanya, sobretot illes Balears i Canàries i algunes destinacions a capitals europees. Els pocs estrangers que arriben han de passar tots els controls sanitaris i han de portar una PCR negativa.
És una Setmana Santa atípica, amb la contradicció de no poder sortir de Catalunya per oci, però veure com els turistes venen a passar aquí les vacances.
Enmig d'aquest panorama, aquest diumenge s'ha reprès el vol directe entre Barcelona i Miami, d'American Airlines. És una connexió important entre Catalunya i Amèrica, sobretot per viatges de negocis.
També comença una ruta nova entre el Prat i Marràqueix, que fa Air Arabia Maroc, amb la previsió de dues freqüències setmanals: dijous i diumenges.
Aquest mes també s'han confirmat vols al Caire i Singapur.
Segons les dades d'Aena, ara s'operen des de l'aeroport de Barcelona 16 rutes intercontinentals a 13 destinacions, tant a l'Àfrica, com a Amèrica, l'Orient Mitjà i l'Àsia.
L'horitzó de l'estiu
Les companyies aèries, que donen per perduda la Setmana Santa, planegen afegir més rutes de cara a l'estiu, mentre s'analitzen les reserves per augmentar freqüències.
"Tenim destins tradicionals com París, Milà. Roma, Brussel·les i Amsterdam, però aquest estiu també apostem per tenir ruta amb Hèlsinki i la ciutat italiana d'Ancona", explica Manuel Ambriz, director comercial de Vueling.
Amb els vols intercontinentals, i sempre pendents de l'evolució de la situació sanitària, es volen recuperar vols directes sobretot als Estats Units i Sud-amèrica, amb destinacions com Nova York, San Francisco o Mèxic. I també, a l'Àsia: a Seül i Hong Kong.
Les aerolínies confien que el Mobile sigui un punt d'inflexió per recuperar algunes rutes amb Amèrica i l'Àsia.
La incertesa per les restriccions de mobilitat i els efectes de la vacuna fan més difícils les previsions, però costarà recuperar la cinquantena de rutes intercontinentals que hi havia abans de la pandèmia, i que havien posicionat el Prat com un "hub" de connexions internacionals, com diu Javier Gándara, president de l'Associació de Línies Aèries:
El que es recuperà abans és el trànsit domèstic, perquè la gent té més confiança en bellugar-se dins de les seves fronteres, després l'intraeuropeu i el que més trigarà és l'intercontinental.