L'alta velocitat entre Barcelona i Madrid, un 40% més cara des de la retirada dels trens Avlo
El preu mitjà de tots els trens d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid s'ha encarit un 40% des del passat 8 de setembre, quan es van suprimir els trens Avlo, el servei de baix cost de Renfe. I això inclou també els trens operats per les altres dues companyies, Ouigo i Iryo.
El càlcul del sobrecost que això ha suposat per als viatgers l'ha fet Trainline, l'aplicació de venda de bitllets de tren i autobús més popular entre els usuaris.
Han agafat els preus d'aquest mes de setembre i els han comparat amb els del mes de setembre de l'any passat.
Demanen rebaixar els preus
Renfe va retirar els 5 trens que cobrien l'oferta d'Avlo fa gairebé un mes en detectar problemes tècnics en un comboi a finals de juliol i a principis d'agost, quan gairebé 500 passatgers van quedar atrapats durant més de dues hores sense llum a l'entrada de l'estació de Chamartín de Madrid.
Des del passat 8 de setembre, els Avlo han estat substituïts per trens AVE amb les mateixes freqüències i a uns preus més elevats, tot i que la companyia els va qualificar de "competitius".
Però observant els preus al conjunt de l'oferta que fan Renfe, Ouigo i Iryo a l'alta velocitat Barcelona-Madrid, Trainline ha detectat aquesta pujada del 40%.
El responsable de l'aplicació per a Europa, Pedro García, insta tots els operadors a moure fitxa:
Creiem que els operadors trobaran maneres de retornar els preus als nivells on eren.
Segons Trainline, això tant es pot fer restablint la circulació dels Avlo com, en cas contrari, rebaixant el preu dels altres serveis.
Què hi diu Renfe?
La companyia respon que els preus de l'alta velocitat entre Barcelona i Madrid ja pujaven abans de la retirada dels Avlo.
I per demostrar-ho, fa valer l'últim informe de la Comissió de la Competència, que recull els preus del segon trimestre de l'any.
Així, asseguren que entre abril i juny els preus van pujar un 15% i que hi va haver rècord de viatgers fins a arribar a gairebé els 4 milions.
