L'aposta per la TDT i la innovació tecnològica, eixos dels pressupostos de la CCRTV per al 2007

Durant la reunió d'ahir, el Consell d'Administració de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV) va debatre l'avantprojecte de pressupost per al 2007 així com el Pla d'Activitats.
3 min
Un dels trets més destacats d'aquest avantprojecte és la innovació dins un marc d'estabilitat juntament amb la forta aposta per la innovació tecnològica i el desenvolupament de la TDT. L'estabilitat en la despesa, el manteniment en la previsió d'ingressos publicitaris, la continuïtat en la contenció pel que fa a la política de personal i la previsió d'eliminació de l'endeutament són els objectius més importants del nou exercici. En uns moments en què moltes empreses del sector afronten el futur amb certes dificultats, la Corporació ha aconseguit dotar-se d'uns instruments que li han de permetre treballar amb una perspectiva estable i concentrar els seus esforços en la millora dels productes i dels processos. El contracte-programa, l'EFQM (European Foundation for Quality Management), els convenis col·lectius, el pla de desplegament de la TDT o el full de ruta de Catalunya Ràdio són eines de gestió per a la millora contínua, el compromís d'eliminació del deute, el manteniment de la qualitat, de les audiències i dels ingressos, tant a Televisió de Catalunya com a Catalunya Ràdio. Estabilitat en els ingressos per publicitat Tot i que l'actual procés de fragmentació i l'aparició de nous canals fan que l'impacte de la publicitat sigui cada cop menor en mitjans saturats com ara la televisió, la CCRTV ha aconseguit estabilitzar els seus ingressos publicitaris i continuarà rendibilitzant l'audiència per obtenir el màxim nivell d'ingressos en aquest àmbit. Catalunya Ràdio també preveu el manteniment dels ingressos publicitaris mitjançant el foment dels patrocinis. Televisió de Catalunya remarca la personalitat pròpia en l'era digital Per afrontar la creixent fragmentació i redistribució de l'audiència, TVC continuarà la seva aposta per la diferència i la qualitat. La lluita per la competitivitat i el manteniment del lideratge d'audiència global de tots els seus canals es farà potenciant el perfil marcadament informatiu de TV3 i millorant l'oferta pel que fa a l'entreteniment, els esports i els documentals de proximitat. En el camp de la TDT, i ja plenament incorporada a la nova era digital, TVC consolidarà la seva proposta actual de programació en TDT i prepararà el llançament d'un nou canal digital alhora que incrementarà els esforços d'innovació en el camp de les aplicacions interactives. La divulgació de la vida cultural catalana, l'adaptació a la diversitat creixent i multiculturalitat de la societat, el reforç de les vies de relació amb els espectadors o l'impuls de l'oferta educativa són altres objectius marcats per al 2007. Catalunya Ràdio, capdavantera no només en audiència Ser capdavanters, no només en audiència, sinó també en la utilització de noves tecnologies en l'àmbit radiofònic, especialment a través d'internet, en la línia encetada amb iCat fm, és un eix fonamental del Pla d'Activitats de les emissores de Catalunya Ràdio per al 2007. Els nous serveis ja desenvolupats a iCat fm s'aplicaran també a les altres emissores del grup que, d'altra banda, renovaran la seva imatge corporativa reforçant i integrant les seves accions pel que fa al màrqueting i la comunicació. El resultat de la votació del pressupost de la CCRTV per al 2007, que no és vinculant, va ser de set vots favorables, un en contra i cinc abstencions. L'aprovació exigeix una majoria de dos terços. Ara, el següent pas, serà remetre l'avantprojecte al Govern de la Generalitat, per tal de ser incorporat als pressupostos generals.

Avui és notícia