Sílvia Munt Premi Gaudí d'Honor 2026
Rosalía LUX Tour
Nou atac israelià Gaza
ES-Alert dana
Federica Mogherini
Matthew Perry
Mundial 2026 Trump
Veritats i mentides immigració
Origen pesta porcina
Ajuts cotxe elèctric
Fira de Guadalajara
Manga Barcelona
Copa del Rei
Atlètic Balears Espanyol
Sant Andreu

"Las guerreras K-pop", un fenomen cinematogràfic global afavorit per l'èxit de la banda sonora

Ja és la pel·lícula més vista a Netflix, amb 230 milions de visionats, segons ha comunicat la plataforma, i les seves cançons estan al capdamunt de les llistes de Billboard

27/08/2025 - 19.00 Actualitzat 29/08/2025 - 14.41

En l'era de les plataformes, on les habitacions es converteixen cada cop més en un cinema, també està canviant la manera d'arribar a l'èxit cinematogràfic. 

"Las guerreras K-pop", la pel·lícula de Netflix de només dos mesos de vida, s'ha convertit un fenomen mundial que ha traspassat les pantalles. Ara, amb més de 236 milions de visualitzacions, és segons Netflix, la pel·lícula més vista fins ara a la seva plataforma.

A Netflix ja té més de 236 milions de visualitzacions (©2025 Netflix)

La producció, sobre tres cantants de K-pop que es dediquen a matar dimonis amb les seves cançons, és la primera pel·lícula que aconsegueix col·locar quatre de les seves cançons a la llista nord-americana Top 10 de Billboard Hot 100, i la cançó "Golden" porta 3 setmanes al número 1 de Billboard Global 200. A més, també se situa al capdavant de les més escoltades a Spotify.

Les xarxes estan farcides de vídeos sobre la pel·lícula, que s'ha viralitzat fins al punt que ha arribat a les pantalles dels cinemes dels Estats Units, el Canadà, el Regne Unit, Irlanda, Austràlia i Nova Zelanda en un esdeveniment global en format karaoke. Als Estats Units es va situar el cap de setmana en el primer lloc pel que fa a la recaptació, amb uns ingressos d'entre 18 i 20 milions de dòlars.

Als Estats Units l'esdeveniment va fer ingressos d'entre 18 i 20 milions de dòlars (©2025 Netflix)

A Netflix "no s'esperaven el fenomen"

Elena Neira, especialista en nous models de difusió audiovisual, creu que a Netflix "no s'esperaven que arribés a ser aquest fenomen", perquè la plataforma no havia publicitat gaire la pel·lícula.

"Hi han gastat prou diners com perquè la pel·lícula sigui bona, però no ha tingut una gran campanya de màrqueting", ha assegurat.

Ha explicat que la plataforma juga amb contingut "fàcil" que no costa molts diners i algunes apostes. I "Las guerreras K-pop" ha estat una aposta, que els ha sortit guanyadora.

La plataforma no havia publicitat gaire la pel·lícula (Ricky Middlesworth/NETFLIX)

Com ha enamorat tants milions de persones?

Neira considera que s'hi han barrejat una varietat de factors. Començant per l'estratègia de Netflix de treure la pel·lícula a l'estiu, quan la gent té més temps lliure i més disponibilitat. També es tracta d'una pel·lícula amb un objectiu d'audiència molt ampli, des de públic familiar fins a persones adultes.

L'audiència va des de públic familiar fins a persones adultes (©2025 Netflix)

Però per Neira, la banda sonora ha estat clau. "La música té un efecte molt potent a l'hora de publicitar les pel·lícules de Netflix. Després son cançons que passen al número 1 de Billboard", ha afegit.

Ho exemplifica també amb una de les sèries de Netflix, "Miércoles", i com es va popularitzar la cançó "Bloody Mary", de Lady Gaga, quan va sortir la primera temporada.

Per Neira, la banda sonora ha estat clau (©2025 Netflix)

A més, "Las guerreras K-pop" compta amb la participació del famós grup de cantants coreanes TWICE, que ha donat veu a una de les cançons originals i un tema del grup forma part de la banda sonora. Neira explica que les bandes també són un reclam.

Segons Neira, Netflix, triga 20 dies per considerar si un contingut és un èxit o no. A partir d'aquí, s'aplica l'efecte bola de neu i l'algoritme comença a recomanar-lo a tothom.

 

L'èxit, gràcies a la interactivitat del format plataforma

Què hauria passat si la pel·lícula s'hagués estrenat directament al cinema? Hauria esdevingut el fenomen que és avui? Neira ho nega, assegura que és més difícil.

"El que dona una plataforma és accés", diu l'experta. Explica que quan una pel·lícula surt al cinema, has de fer el procés de trobar un horari que et vagi bé i desplaçar-te; en canvi, les plataformes "acosten la pel·lícula a l'usuari".

Segons Neira, hagués estat més difícil arribar a aquest fenomen si no hagués sortit a una plataforma (©2025 Netflix)

El cinema, tot i que per Neira té un aire "romàntic", també comporta una certa "passivitat" que no permet a l'espectador interactuar amb els seus personatges preferits com fan les plataformes.

Neira explica que l'estratègia de les plataformes, en canvi, surt de la pantalla tradicional i busca "més interacció amb l'espectador": en els últims anys Netflix està desenvolupant videojocs, esdeveniments i, fins i tot, "està convertint centres comercials ja tancats en petits parcs temàtics".

El merchandising com el del ramen instantani Shin Ramyun permet més interacció amb els personatges (©2025 Netflix)

En aquest cas, ha inclòs la projecció en karaoke de la pel·lícula i la compra de merchandising a través de marques com la de ramen instantani Shin Ramyun, que ha permès als espectadors menjar el mateix producte que les cantants de la història.

 

L'aposta de Netflix per la cultura coreana

"Netflix porta des del 2018 apostant per contingut coreà" ha assegurat Neira, que considera que l'èxit de la pel·lícula també ha estat gràcies al camí que segueix la plataforma per "occidentalitzar el K-pop", un camí generalitzat fora de Netflix també.

"Això ha triomfat perquè l'han vist persones que no estaven familiaritzades amb el K-pop i els ha agradat", diu Neira, que explica que això ha refermat per a Netflix la importància del contingut coreà en la seva oferta.

La pel·lícula té "ous de pasqua" que només veuen els fans del K-pop (©2025 Netflix)

La pel·lícula mostra un nivell de detall i cura pel que fa a la representació de la cultura coreana i el K-pop que és imperceptible per a l'ull no entrenat: és "prou fàcil d'entendre, però molt respectuosa amb el mateix gènere", ja que té "ous de pasqua" que només veuen els fans del K-pop.

Neira ho ha comparat amb les pel·lícules de Píxar, prou senzilles per a un infant, però on un adult hi veu "altres capes".