La policia al costat de l'elevador per on els lladres van accedir al museu del Louvre
L'escala elevadora desplegada fins al balcó del primer pis del Museu Louvre per on van entrar els autors del robatori ( Dimitar Dilkoff / AFP / Europa Press)

L'empresa de l'escala elevadora usada al robatori del Louvre ho aprofita per fer-se publicitat

L'anunci destaca com de silenciós i ràpid és aquest elevador de mudances: "Quan cal fer les coses de pressa"
Redacció
2 min

L'empresa que fabrica la plataforma elevadora que va ser utilitzada pels lladres en el robatori de joies al Museu del Louvre ha aprofitat el cas per fer-se publicitat.

En pocs minuts els lladres van entrar i sortir del Louvre amb un botí de valor incalculable fent servir una escala elevadora d'aquesta empresa. En aquestes imatges fetes per un testimoni es veu com els lladres baixen per la plataforma i fugen.

La imatge del muntacàrregues per a mudances va fer la volta al món i, en comptes de considerar una vergonya ser el fabricant d'una eina usada per cometre un delicte, aquesta empresa familiar amb seu a Werne, a Alemanya, ha preferit aprofitar-ho fent un anunci destacant la rapidesa i el silenci d'aquest model.

"Quan cal fer les coses de pressa, el Böcker Agilo transporta els vostres tresors que pesen fins a 400 kg a 42 metres per minut, silenciós gràcies al seu motor elèctric de 230 V", diu l'anunci que publica amb una fotografia de l'escala estesa al primer pis del Museu del Louvre per on van entrar --i sortir-- els lladres diumenge passat.

El director general de l'empresa, Alexander Böcker, ha explicat que quan va quedar clar que ningú havia resultat ferit en el robatori se'ls va acudir posar "un toc d'humor" per cridar l'atenció sobre el negoci familiar. Amb la seva dona, i directora de màrqueting, Júlia Scharwatz van començar a inventar eslògans graciosos. I dilluns la campanya ja estava en marxa a les xarxes socials.

Les reaccions a la seva nova publicitat han rebut respostes entusiastes a les xarxes socials com "geni del màrqueting", "excel·lent, això és qualitat alemanya", o "el teu missatge s'emporta la corona", entre d'altres. Admeten també que "els francesos estan commocionats i entristits que una empresa alemanya se'n rigui de l'assumpte", diuen.

Alexander Böcker, CEO de l'empresa d'elevadors amb que van entrar a robar al Louvre
Alexander Böcker, CEO de l'empresa d'elevadors amb que van entrar a robar al Louvre (Reuters/Erol Dogrudogan)

Robada durant una demostració

Scharwatz i Böcker també han revelat com havia arribat aquest muntacàrregues per a mudances a mans dels lladres.

A les fotografies publicades sobre el robatori van reconèixer el vehicle, que havien venut "fa uns anys a un client francès que lloga aquest tipus d'equipament a París i els voltants", concretament el 2020.

La setmana abans del robatori, els presumptes lladres de joies van demanar a l'empresa parisenca, que els mostressin el funcionament de l'elevador, que van robar durant la demostració, explica l'alemany.

Butlletí Mirada Global

Les claus per entendre cap on va el món, de la mà dels nostres experts

Subscriu-t’hi

Avui és notícia

Més sobre França

Mostra-ho tot