
L'equip més petit del ciclisme femení
El Massi Tactic, l'únic equip català a l'elit mundial, té un pressupost de 150.000 euros anuals, molt lluny dels equips més potents
09/03/2022 - 13.39 Actualitzat 09/03/2022 - 14.31
Les principals estructures del ciclisme femení es mouen entre el milió i mig i els dos milions d'euros de pressupost. És a dir, multipliquen per quinze el de l'equip empordanès.
O dit d'una altra manera, el sou d'Annemiek van Vleuten, Marianne Vos, Demi Vollering i companyia és més alt que el pressupost total del Massi Tactic.
"Els principals equips poden viatjar a les curses tres o quatre dies abans de competir i nosaltres sovint ho hem de fer el dia abans. Tot i així, sempre busquem la manera més ràpida de desplaçar-nos i moltes vegades és en furgoneta."
Sergi Güell, director general del Massi Tactic, admet que les diferències respecte als equips més potents són enormes però intenten buscar sempre les millors solucions logístiques.
Després d'estrenar-se a la Setmana Valenciana a mitjans de febrer, aquesta, l'equip competeix al GP Oetingen, a Bèlgica.
"Les que viuen més a prop d'on competim s'hi desplaçaran en cotxe i algunes ho faran en avió. L'staff sempre es desplaça en furgoneta, per portar tot el material."
Odissea per arribar a temps a l'Strade Bianche
La temporada passada, el Massi Tactic va estrenar-se a l'Strade Bianche, la clàssica que es disputa per la Toscana i que és famosa pels seus trams de "sterrato".
Mentre les seves rivals ja es trobaven reconeixent el terreny després de viatjar en avió a principis de setmana, les empordaneses sortien en furgoneta dos dies abans de la cursa per completar per carretera 12 hores de trajecte.
En circumstàncies normals tindrien un dia lliure per reconèixer el recorregut, provar el material i posar-lo a punt. L'expedició del Massi però, es va trobar problemes de trànsit a la zona de Niça i l'arribada a Siena es va endarrerir sis hores.
Van arribar a la una de la matinada a l'hotel; a dormir sense sopar.
"Vaig viatjar en avió a la sortida de la Vuelta de l'any passat. Jo vaig sortir de Barcelona i a Galícia em vaig trobar amb les meves companyes d'equip, que venien en furgoneta de disputar una prova al nord de França on també hi eren les millors ciclistes del món. Aquestes, però, van coincidir amb mi a l'avió."
Martina Moreno és una de les ciclistes més joves de l'equip Massi Tactic. Combina els seus estudis, un grau de Ciències del Mar, amb els entrenaments i la competició.
Com ella, bona part de les ciclistes de les màximes categories del ciclisme mundial. Moltes combinen la competició amb una altra feina i fins i tot els estudis, una situació impensable en el circuit masculí.
Canvis en la reglamentació
La Unió Ciclista Internacional treballa en una reestructuració de les categories i les condicions i, per ara, ja hi ha curses que igualen els premis en la categoria masculina i la femenina.
Mentrestant, al Massi Tactic viuen una doble discriminació, la de gènere i la de l'equip petit.
Avui és notícia
Cimera a Brussel·les per acordar in extremis un préstec a Ucraïna amb fons russos congelats
Milers de pagesos es manifesten a Brussel·les contra la política agrària europea i el Mercosur
El govern insta Badalona a reobrir l'alberg per als desallotjats del B9 i Albiol s'hi nega
Escorcoll de més de 12 hores al laboratori de l'IRTA-CReSA pel brot de pesta porcina africana
El món fa un gir: l'energia neta ja supera el carbó, segons la revista "Science"