Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Lando Norris
Xabi Alonso
Real Madrid Celta de Vigo

Les claus de la publicitat a Instagram

La xarxa social de fotografies escull l'"start-up" catalana Adsmurai com una de les primeres empreses d'Europa a poder-hi publicar anuncis

28/08/2015 - 11.51 Actualitzat 05/10/2020 - 14.31

La publicitat ha arribat a Instagram. La xarxa adquirida per Facebook el 2012 ho va anunciar oficialment al juliol i des de fa dues setmanes ha buscat a cada país els socis que gestionaran les peticions dels anunciants. Adsmurai, una "start-up" catalana creada el 2014 per Marc Elena, Otto Wüst i Juan Robles, és una de les primeres empreses de tot Europa --i de les poques de tot el món-- a rebre l'accés al "software" de la xarxa social per publicar-hi els anuncis.

En un esdeveniment organitzat a Londres a principis d'agost, Instagram va convidar a una sessió informativa els potencials socis europeus que han de gestionar el nou paquet publicitari. Adsmurai, que ja treballa amb Facebook i Twitter, va rebre la invitació. Uns dies després, a la seu de l'empresa a la Ronda Universitat de Barcelona, rebien un "mail" amb les claus per introduir els anuncis a la xarxa social.

"Instagram preveu que el 2017 facturarà el 10% de tota la publicitat de Facebook. Per nosaltres és un gran repte i una pressió afegida", adverteix el director general d'Adsmurai, Marc Elena. "Ser dels primers a tot el món a poder oferir aquest servei és una oportunitat única. Instagram ha triat una empresa catalana per liderar aquest procés tecnològic tan avançat, especialitzat i global abans fins i tot que s'hagi posat en marxa."

Amb 300 milions d'usuaris, la xarxa social comença així el procés de monetització de la plataforma. Els anuncis, que, de moment, a Espanya encara no es veuen, apareixen adscrits entre fotografia i fotografia, amb un format semblant al de les diapositives. Ofereixen funcionalitats interactives, com els "links", el botó de "compra" i un "roller" que permet moure l'anunci lateralment.

Adsmurai, de moment, pot publicar anuncis en set països.