Manresa trasllada l'Oficina d'Atenció a les Persones Grans, que en dos anys ja ha atès més de 450 usuaris
ACN Manresa - L'Ajuntament de Manresa ha inaugurat aquest dimecres la nova Oficina d'Atenció a les Persones Grans al Mercat Puigmercadal, un punt d'informació i assessorament per poder planificar la vida durant l'envelliment. El servei, que funcionava des del juny de 2023 a l'edifici Infants, ha atès fins ara 451 usuaris i usuàries i ha respost 896 consultes, la majoria sobre oci i lleure. L'obertura de l'oficina al Mercat Puigmercadal coincideix amb l'impuls d'una iniciativa per ajudar les persones que estan a punt de jubilar-se a planificar la nova etapa no laboral. L'oficina els ofereix un espai d'atenció individualitzada i organitza formacions per tal que tinguin eines i recursos per afrontar-la.
En aquest sentit, ProManresa promourà aquesta formació entre les empreses del territori perquè hi assisteixin els i les treballadores que estiguin a punt de jubilar-se. Des de la regidoria de Drets Socials i Persones Grans també s'ha impulsat la creació de la guia "Em jubilo, i ara què?", un tríptic amb els principals passos a seguir per preparar la nova etapa.
L'Oficina d'Atenció a les Persones Grans va néixer el 2023 d'una necessitat detectada per l'Ajuntament de Manresa i el Consell Municipal de la Dona, i ho va fer amb l'objectiu de donar suport a la planificació del projecte de vida durant l'envelliment. Passats dos anys de la posada en marxa del servei a l'edifici Infants, els professionals del servei han atès consultes relacionades amb oci i lleure (417), formació (134), salut (109), participació (81), habitatge (73), economia (38), amb el mateix servei (28) i amb temes de mobilitat (16).
Una de les vies que utilitza el servei per comunicar-se de forma directa amb les persones grans és a través de WhatsApp, un canal que l'oficina fa servir per difondre l'agenda setmanal d'actes i activitats que s'organitzen a la ciutat. Actualment, reben aquesta agenda unes 430 persones, una xifra que l'Ajuntament espera augmentar amb la posada en marxa de la nova oficina i la difusió que farà d'aquest servei. Les persones que vulguin rebre aquesta agenda, cal que demanin formar part de la llista de distribució a través del WhatsApp.
A banda d'informació sobre oci i lleure, les persones interessades també pregunten de forma presencial, per telèfon o per WhatsApp altres qüestions com ara on estudiar idiomes, on formar-se en l'ús del mòbil i internet, o altres temes com ara la manera de participar en la millora de la ciutat, com obtenir ajudes per l'habitatge o targetes de transport públic a preu reduït, o com accedir i utilitzar el portal La Meva Salut, entre altres.
La nova oficina estarà oberta els dimarts a la tarda i els dimecres i divendres al matí per atendre persones a títol individual, i el dijous al matí, per a entitats formades per persones grans o que donen servei a aquest segment de població.