"Mar i cel" abaixa definitivament el teló aquest diumenge, 13 de juliol
"Mar i cel" abaixa definitivament el teló aquest diumenge, 13 de juliol (ACN/Guillem Roset)

"Mar i Cel" es convertirà en una pel·lícula que vol ser "una experiència cinematogràfica"

Un equip de 3Cat va enregistrar el musical amb càmeres i so d'última generació per aconseguir un look plenament cinematogràfic i so immersiu
Redacció
3 min

"Mar i cel" tindrà versió cinematogràfica abans d'acabar l'any. Els directors del musical, Joan Lluís Bozzo, Anna Rosa Cisquella i Miquel Periel han anunciat que el muntatge de Dagoll Dagom, que aquest diumenge s'acomiada dels escenaris, s'estrenarà als cinemes i que la previsió és que sigui pels volts de Nadal, gràcies a la producció liderada per 3Cat.

Aquest cop, però, l'enregistrament que s'ha fet de l'obra ha estat "en condicions molt diferents de les últimes gravacions". "No volíem fer només una gravació teatral, sinó una experiència cinematogràfica", han destacat.

La banda sonora s'ha gravat amb la participació de l'Orquestra Simfònica del Vallès i esperen que l'experiència a la pantalla gran sigui "sorprenent".

Una experiència més enllà del teatre

La producció plantejada per 3Cat vol anar més enllà del teatre i dels enregistraments anteriors que ja s'havien fet del muntatge. La idea és obtenir un llenguatge visual i sonor de factura cinematogràfica.

El muntatge es va enregistrar durant dos dies al teatre amb la col·laboració de multinacionals com Sony i Fuji per captar les imatges amb tecnologia d'última generació. Fins i tot, operadors de càmera de 3Cat es van sumar al vaixell pirata per obtenir els millors plans.

Dos operadors de càmera de 3cat caracteritzats com a pirates
Dos operadors de càmera de 3Cat caracteritzats com a pirates (3Cat)

Actors i instruments de l'orquestra es van gravar per separat amb la idea que el resultat final de la mescla doni lloc a un so immersiu dissenyat per l'enginyer especialista de 3Cat Llorenç Gómez.

Per aconseguir una millor orquestració, l'Orquestra Simfònica del Vallès va gravar dies després la partitura adaptada de l'espectacle amb la direcció de Sergi Cuenca.

53 músics i seqüències extra

En l'enregistrament, hi van participar 53 músics, entre els quals cal comptar el compositor Albert Guinovart al piano i la supervisió de Joan Vives, director musical lligat des que van començar a Dagoll Dagom. Posteriorment, s'han fet gravacions de les veus dels solistes i alguna presa més dels cors de les cançons.

L'Orquestra Simfònica del Vallès en l'enregistrament de la versió simfònica de Mari i cel
L'Orquestra Simfònica del Vallès en l'enregistrament de la versió simfònica de "Mari i cel" (3Cat)

El muntatge audiovisual final comptarà amb seqüències noves que no existeixen en l'obra de teatre per ajudar a situar l'espectador tant en el context històric com per entendre millor la narrativa de l'obra.

La producció, dirigida per Paulí Subirà Claramunt, amb la direcció de fotografia de Domènec Gibert i realització de Xavier Bonet, s'espera que estigui a punt a finals de novembre d'aquest 2025.


L'obra abaixa definitivament el teló

Els directors de Dagoll Dagom han constatat que "Mar i Cel" s'ha convertit en un clàssic i no descarten que més endavant es torni a representar als escenaris.

"No sabem què passarà, és possible que d'aquí vuit o deu anys es recuperi l'espectacle. És una franquícia i podríem arribar a un acord", han apuntat.

El Teatre Victòria acull aquest diumenge l'última representació del musical basat en l'obra d'Àngel Guimerà. Aquesta funció de "Mar i cel" suposarà el comiat definitiu dels escenaris de la companyia Dagoll Dagom després de cinc dècades.

Aquesta temporada l'obra ha reunit més de 300.000 espectadors, prop de 40.000 estudiants en funcions escolars. Des de la primera edició del musical, el 1988, s'han fet més de 1.600 funcions i l'han vist més d'1,5 milions d'espectadors.

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Teatre

Mostra-ho tot