Nadal diu que rodalies "no interessa" fins que no se'n garanteixin els diners per la seva gestió

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha reiterat que a la Generalitat no li interessa el traspàs de les rodalies fins que no es garanteixin els diners per a la seva gestió.
2 min
En declaracions al programa L'oracle de Catalunya Ràdio, amb Xavier Graset, Nadal ha dit que la Generalitat "no té un interès especial a rebre-les en l'estat en què es troben" i, per aquesta raó, primer es vol saber com és el pla de rodalies que prepara el govern espanyol i els diners que s'hi destinaran.

En la tertúlia de L'oracle, el conseller de Política Territorial també ha parlat dels aeroports mitjans com els de Girona, Reus i Sabadell, i ha apuntat que l'èxit que tenen les instal·lacions gironines podria fer-ne alentir el traspàs a la Generalitat. Nadal ha recordat que en primer lloc cal que el govern espanyol declari que les instal·lacions no tenen interès general, abans de passar a mans de la Generalitat, però ha remarcat que "el problema és que com més creixi Girona, podria ser que menys ganes tinguin de declarar que no és d'interès nacional".

Pel que fa a la davallada d'usuaris de l'aeroport del Prat, el conseller ho ha atribuït a la crisi econòmica actual i a la competència que ha fet l'AVE al pont aeri, però també ha apuntat que es deu "en part a una política equivocada d'alguna companyia i, específicament, d'Iberia". Encara en qüestions aeroportuàries, Joaquim Nadal ha dibuixat dues comarques candidates a acollir el futur aeroport corporatiu: el Bages i l‘Anoia, "que són les que han manifestat explícitament voluntat de tenir-lo".

Encara en qüestions ferroviàries, el conseller de Política Territorial també ha respost als agents econòmics i socials de Manresa que reclamen un ramal per a mercaderies de l'eix transversal ferroviari que passi per la ciutat fins al port de Barcelona. Durant el programa de Catalunya Ràdio, Nadal ha assegurat que la decisió de la Generalitat de fer un ramal que passi per Igualada i no per Manresa és perquè "Igualada està mal comunicada ferroviàriament amb Barcelona i el port" i, en canvi, Manresa "ja té una línia a Barcelona, que amb les millores que s'hi han de fer amb el pla de rodalies té una resposta garantida".

Avui és notícia