Neix el 5430, el Servei d'Atenció a l'Espectador i l'Oient de la CCRTV
La CCRTV ha posat en marxa aquest projecte amb la voluntat d'obrir noves vies de comunicació amb el públic de Televisió de Catalunya i de Catalunya Ràdio
2 min
Avui s'ha presentat el 5430, el Servei d'Atenció a l'Espectador i l'Oient de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV). A través d'aquest nou servei, la CCRTV posa a l'abast dels espectadors de Televisió de Catalunya, els oients del grup d'emissores de Catalunya Ràdio i de totes les persones que vulguin contactar amb la Fundació La Marató de TV3, un nou canal per adreçar qualsevol pregunta, queixa o suggeriment. El Servei ha estat presentat per la directora del 5430, Esther Fernández, i per la responsable del servei a Catalunya Ràdio, Adelina Castillejo. Després han intervingut el director general de la CCRTV, Joan Majó, el director del grup d'emissores de Catalunya Ràdio, Oleguer Sarsanedas, i el director de Televisió de Catalunya, Francesc Escribano. Joan Majó ha destacat la importància d'un servei d'aquestes característiques en una empresa pública, en què els clients no són els anunciants sinó els ciutandans. Majó ha explicat que "és un servei pels espectadors i oients, però també per a nosaltres, ja que aconseguir més interactivitat amb el públic ens ajudarà a servir-lo millor" i ha volgut afegir que "no només s'han de fer les coses ben fetes, sinó també donar a tothom l'oportunitat d'expressar-se sobre el que fem". El director de Catalunya Ràdio, Oleguer Sarsanedas, ha definit el 5430 com un pas endavant que permet ampliar i sistematitzar un servei que ja s'oferia, alhora que enforteix el compromís amb els oients. Sarsanedas ha remarcat que és un element d'identitat i de diferenciació respecte els competidors i ha avançat que el primer trimestre de 2007 es presentarà un programa de ràdio que recollirà les informacions generades pel servei arran de les peticions dels oients. Francesc Escribano, director de Televisió de Catalunya, ha manifestat que en aquest servei "s'han posat tots els esforços perquè els ciutadans tinguin present que aquesta televisió és la seva". També ha volgut deixar clar que és important donar satisfacció a les demandes dels espectadors. Els ciutadans poden accedir al servei a través del telèfon d'atenció 902 07 5430 i del web www.5430.cat, que condueix als webs d'atenció de Televisió de Catalunya, del grup d'emissores de Catalunya Ràdio i la Fundació La Marató de TV3. A més d'oferir informacions útils sobre cada empresa, els webs d'atenció publicaran explicacions o aclariments puntuals sobre totes les qüestions que, a cada moment, generin més interès per part del públic. També es podran consultar informes periòdics sobre l'evolució del servei.