Transcripció del xat amb Ricard Gomà (I)
Al xat electoral del 3cat24, el candidat d'ICV-EUiA a l'Ajuntament de Barcelona aposta per una Barcelona inclusiva on hi hagi democràcia participativa; defensa la taxa turística i aposta per una cultura de convivència entre les diferents maneres de moure'ns per la ciutat. Aquesta és una transcripció íntegra de la conversa amb els ciutadans.
5 min
3cat24:
Comencem el xat. Donem la benvinguda a Ricard Gomà, candidat d'ICV a l'alcaldia de Barcelona.
Ricard Gomà:
Bon dia a tothom, a punt de començar el xat. Espero que vagi molt bé!
Albert Pérez:
Quines propostes plantegen en matèria de foment del transport públic? Està a favor de la proposta de la targeta per a menors de 16 anys en lloc de la T-12? I què pensen fer per evitar que es "coli" tanta gent al metro?
Ricard Gomà:
Estem a favor de potenciar el transport públic i d'un accés amb criteris més socials. ICV-EUiA proposem una T-Jove de 13 a 29 anys per a totes les zones i amb viatges il·limitats, que es pugui pagar mensualment, a un preu de 300 euros anuals.
Víctor Savias:
Què s'ha de fer amb la prostitució a la ciutat, cada cop més visible i fins i tot més agressiva?
Ricard Gomà:
Cal diferenciar entre l'explotació sexual que s'ha de combatre, perseguint les xarxes i aplicant el codi penal. I el treball sexual que s'ha de regular situant com a objectiu prioritari de la seva regulació els drets laborals i socials de les persones que l'exerceixen. També cal oferir alternatives d'inclusió laboral a les dones que optin per deixar d'exercir el treball sexual.
Maria Rinxols:
Felicitats per una bona entrevista, m'agraden les seves idees. Quisiera saber su opinión en un tema en particular que a mi me parece importante, qué pasará con los animales de la ciudad si gana el ICV? Por ejemplo: se liberará a la elefanta Susi, se considerarán como animales comunitario los gatos de la calle y establecerán métodos humanitarios de control de palomas? Se construirá el zoo marino finalmente? Creo que la conciencia ecológica debe incluir a todos los aspectos del medio ambiente que nos rodea, incluídos los animales urbanos.
Ricard Gomà:
Gràcies, Maria. Estic totalment d'acord amb la teva reflexió final. Crec que Barcelona en el proper mandat ha d'abandonar del tot el projecte de zoo marí i cal repensar en profunditat l'actual zoo, perquè el segle XXI no té sentit el model de zoo del segle XX.
Anna:
Bon dia, Sr. Gomà. Què s'ha de fer amb el Fòrum?
Ricard Gomà:
El Fòrum ha de ser una aposta emblemàtica per la innovació ecològica i la regeneració social i urbana dels barris del Besòs. Cal connectar el Fòrum amb una dinàmica de beneficis socials i ambientals per als barris de l'entorn.
Miquel Puig:
Bon dia, Sr. Gomà. És possible actuar contra la proliferació de bandes llatines a determinats barris de la ciutat on avui prenen el control de parcs intimidant la resta d'usuaris?
Ricard Gomà:
A l'Ajuntament hem posat en marxa un Servei de Gestió de Conflictes Socials en l'Espai Urbà, on tractem aquestes problemàtiques que esmentes des d'una aproximació que té en compte tots els seus vessants; sobretot els socials i la necessitat d'oferir recursos d'inclusió social i cultural a tothom per restablir pautes també inclusives d'ús de l'espai públic de la ciutat.
Marc Leandro:
Senyor Gomà, vostè va plantejar la proposta d'impulsar un servei públic de cotxes elèctrics per millorar la qualitat de l'aire, creu que això és viable actualment? En què consistiria? Si és així, justifiqui, sisplau, com pretén dur-ho a terme.
Ricard Gomà:
Crec que les prioritats a Barcelona pel que fa a mobilitat passen pel transport públic i els desplaçaments a peu i en bicicleta. De tal forma que reduïm de manera substancial l'ús del cotxe a la ciutat. Al costat d'això cal reduir les emissions per vehicle i una forma de fer-ho és apostant també pel cotxe elèctric. En aquest sentit, ja que tenim un servei de "carsharing" de cotxes "convencionals" la lògica podria estendre's al cotxe elèctric, com ja han fet altres ciutats europees, Amsterdam, per exemple.
Damià:
Si el tripartit suma és partidari d'anar de la mà del PSC i d'ERC amb Joan Laporta? No serà més difícil?
Ricard Gomà:
Crec que s'ha d'obrir una etapa nova i diferent a la ciutat, pel que fa a les polítiques i les maneres de fer a Barcelona. ICV-EUiA plantegem propostes molt innovadores en polítiques socials, ecològiques, de llibertats o de participació; serem molt exigents. Volem pactar polítiques, per davant de fórmules de govern. Se'm fa difícil pensar que Joan Laporta, que acaba de votar al Parlament en contra de frenar les retallades, pugui situar-se, a Barcelona, en una perspectiva de nova etapa progressista. La millor garantia passa per enfortir molt ICV-EUiA.
Laia:
Com es pot combatre l'incivisme de les bicicletes a la ciutat? No creu que hi ha carrils bici que passen massa a prop de parades d'autobús i és un risc molt gran per als vianants?
Ricard Gomà:
Laia, crec que és molt important que Barcelona tingui un bon servei de Bicing i una xarxa de carrils bici segurs. Però encara és més important que seguim avançant en una cultura de convivència entre les diferents maneres de moure'ns per Barcelona, donant prioritat sempre al més fràgil: les i els vianants per davant de les bicis; les bicis sempre prioritàries als cotxes, i el transport públic prioritari respecte del privat.
Marc Guerau:
És partidari d'aplicar taxes turístiques com a d'altres ciutats europees? Com ho faria?
Ricard Gomà:
Sí, sóc partidari d'una taxa turística que paguin les persones que ens visiten, com a mesura emblemàtica de canvi de model, on les i els turistes siguin coresponsables del finançament dels serveis i els espais que utilitzen i contribueixin també a la millora ambiental i cultural de Barcelona.
(Continua llegint a la segona part...)
Comencem el xat. Donem la benvinguda a Ricard Gomà, candidat d'ICV a l'alcaldia de Barcelona.
Ricard Gomà:
Bon dia a tothom, a punt de començar el xat. Espero que vagi molt bé!
Albert Pérez:
Quines propostes plantegen en matèria de foment del transport públic? Està a favor de la proposta de la targeta per a menors de 16 anys en lloc de la T-12? I què pensen fer per evitar que es "coli" tanta gent al metro?
Ricard Gomà:
Estem a favor de potenciar el transport públic i d'un accés amb criteris més socials. ICV-EUiA proposem una T-Jove de 13 a 29 anys per a totes les zones i amb viatges il·limitats, que es pugui pagar mensualment, a un preu de 300 euros anuals.
Víctor Savias:
Què s'ha de fer amb la prostitució a la ciutat, cada cop més visible i fins i tot més agressiva?
Ricard Gomà:
Cal diferenciar entre l'explotació sexual que s'ha de combatre, perseguint les xarxes i aplicant el codi penal. I el treball sexual que s'ha de regular situant com a objectiu prioritari de la seva regulació els drets laborals i socials de les persones que l'exerceixen. També cal oferir alternatives d'inclusió laboral a les dones que optin per deixar d'exercir el treball sexual.
Maria Rinxols:
Felicitats per una bona entrevista, m'agraden les seves idees. Quisiera saber su opinión en un tema en particular que a mi me parece importante, qué pasará con los animales de la ciudad si gana el ICV? Por ejemplo: se liberará a la elefanta Susi, se considerarán como animales comunitario los gatos de la calle y establecerán métodos humanitarios de control de palomas? Se construirá el zoo marino finalmente? Creo que la conciencia ecológica debe incluir a todos los aspectos del medio ambiente que nos rodea, incluídos los animales urbanos.
Ricard Gomà:
Gràcies, Maria. Estic totalment d'acord amb la teva reflexió final. Crec que Barcelona en el proper mandat ha d'abandonar del tot el projecte de zoo marí i cal repensar en profunditat l'actual zoo, perquè el segle XXI no té sentit el model de zoo del segle XX.
Anna:
Bon dia, Sr. Gomà. Què s'ha de fer amb el Fòrum?
Ricard Gomà:
El Fòrum ha de ser una aposta emblemàtica per la innovació ecològica i la regeneració social i urbana dels barris del Besòs. Cal connectar el Fòrum amb una dinàmica de beneficis socials i ambientals per als barris de l'entorn.
Miquel Puig:
Bon dia, Sr. Gomà. És possible actuar contra la proliferació de bandes llatines a determinats barris de la ciutat on avui prenen el control de parcs intimidant la resta d'usuaris?
Ricard Gomà:
A l'Ajuntament hem posat en marxa un Servei de Gestió de Conflictes Socials en l'Espai Urbà, on tractem aquestes problemàtiques que esmentes des d'una aproximació que té en compte tots els seus vessants; sobretot els socials i la necessitat d'oferir recursos d'inclusió social i cultural a tothom per restablir pautes també inclusives d'ús de l'espai públic de la ciutat.
Marc Leandro:
Senyor Gomà, vostè va plantejar la proposta d'impulsar un servei públic de cotxes elèctrics per millorar la qualitat de l'aire, creu que això és viable actualment? En què consistiria? Si és així, justifiqui, sisplau, com pretén dur-ho a terme.
Ricard Gomà:
Crec que les prioritats a Barcelona pel que fa a mobilitat passen pel transport públic i els desplaçaments a peu i en bicicleta. De tal forma que reduïm de manera substancial l'ús del cotxe a la ciutat. Al costat d'això cal reduir les emissions per vehicle i una forma de fer-ho és apostant també pel cotxe elèctric. En aquest sentit, ja que tenim un servei de "carsharing" de cotxes "convencionals" la lògica podria estendre's al cotxe elèctric, com ja han fet altres ciutats europees, Amsterdam, per exemple.
Damià:
Si el tripartit suma és partidari d'anar de la mà del PSC i d'ERC amb Joan Laporta? No serà més difícil?
Ricard Gomà:
Crec que s'ha d'obrir una etapa nova i diferent a la ciutat, pel que fa a les polítiques i les maneres de fer a Barcelona. ICV-EUiA plantegem propostes molt innovadores en polítiques socials, ecològiques, de llibertats o de participació; serem molt exigents. Volem pactar polítiques, per davant de fórmules de govern. Se'm fa difícil pensar que Joan Laporta, que acaba de votar al Parlament en contra de frenar les retallades, pugui situar-se, a Barcelona, en una perspectiva de nova etapa progressista. La millor garantia passa per enfortir molt ICV-EUiA.
Laia:
Com es pot combatre l'incivisme de les bicicletes a la ciutat? No creu que hi ha carrils bici que passen massa a prop de parades d'autobús i és un risc molt gran per als vianants?
Ricard Gomà:
Laia, crec que és molt important que Barcelona tingui un bon servei de Bicing i una xarxa de carrils bici segurs. Però encara és més important que seguim avançant en una cultura de convivència entre les diferents maneres de moure'ns per Barcelona, donant prioritat sempre al més fràgil: les i els vianants per davant de les bicis; les bicis sempre prioritàries als cotxes, i el transport públic prioritari respecte del privat.
Marc Guerau:
És partidari d'aplicar taxes turístiques com a d'altres ciutats europees? Com ho faria?
Ricard Gomà:
Sí, sóc partidari d'una taxa turística que paguin les persones que ens visiten, com a mesura emblemàtica de canvi de model, on les i els turistes siguin coresponsables del finançament dels serveis i els espais que utilitzen i contribueixin també a la millora ambiental i cultural de Barcelona.
(Continua llegint a la segona part...)