Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Lando Norris
Xabi Alonso
Real Madrid Celta de Vigo

Obres a l'R3, un mes després: els usuaris baixen un 20% i prefereixen el bus que el tren

La Plataforma Perquè No ens Fotin El Tren demana accelerar les obres

Núria Bacardit

05/11/2025 - 14.58 Actualitzat 05/11/2025 - 15.02

Fa un mes de l'inici del macrotall de 16 mesos de durada per les obres de desdoblament d'un tram de la línia R3 de Rodalies. El tall és des de la Garriga a Barcelona i el transport alternatiu es fa amb una seixantena d'autobusos. Aquesta setmana se n'ha modificat alguna freqüència a petició dels usuaris.

Aquest dimecres, el portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona, ha fet una "valoració raonablement positiva" de la situació i l'ha qualificat d'"estabilitzada". A la vegada, ha apuntat que la demanda del servei s'ha mantingut "al voltant del 80%". Això vol dir "utilitzant el servei de bus alternatiu, desplaçant-se cap a trens de l'R2 --en menor mesura-- o bé cap a l'R4, a l'àmbit nord".

Els viatgers estan satisfets amb els busos i, fins i tot, hi van més tranquils. Afirmen "refiar-se'n més que del tren". Des de la Plataforma Perquè No Ens Fotin El Tren, Montse Ayats diu: "Potser haurem de pensar que Renfe és més bona gestora de busos que de trens". 

La Plataforma demana accelerar les obres, que consideren desmesuradament llargues, "per evitar abocar més recursos als busos i destinar-los al tren".