Obres a l'R3, un mes després: els usuaris baixen un 20% i prefereixen el bus que el tren
La Plataforma Perquè No ens Fotin El Tren demana accelerar les obres
Núria Bacardit
05/11/2025 - 14.58 Actualitzat 05/11/2025 - 15.02
Fa un mes de l'inici del macrotall de 16 mesos de durada per les obres de desdoblament d'un tram de la línia R3 de Rodalies. El tall és des de la Garriga a Barcelona i el transport alternatiu es fa amb una seixantena d'autobusos. Aquesta setmana se n'ha modificat alguna freqüència a petició dels usuaris.
Aquest dimecres, el portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona, ha fet una "valoració raonablement positiva" de la situació i l'ha qualificat d'"estabilitzada". A la vegada, ha apuntat que la demanda del servei s'ha mantingut "al voltant del 80%". Això vol dir "utilitzant el servei de bus alternatiu, desplaçant-se cap a trens de l'R2 --en menor mesura-- o bé cap a l'R4, a l'àmbit nord".
Els viatgers estan satisfets amb els busos i, fins i tot, hi van més tranquils. Afirmen "refiar-se'n més que del tren". Des de la Plataforma Perquè No Ens Fotin El Tren, Montse Ayats diu: "Potser haurem de pensar que Renfe és més bona gestora de busos que de trens".
La Plataforma demana accelerar les obres, que consideren desmesuradament llargues, "per evitar abocar més recursos als busos i destinar-los al tren".
Avui és notícia
La UE acorda facilitar l'expulsió de migrants i avala el model de centres de deportació de Meloni
Un any sense Al-Assad a Síria: entre la reconstrucció, la violència sectària i un nou rol mundial
Sis experts, dos de l'IRTA, investigaran l'origen i de quin laboratori hauria sortit la pesta porcina
Cues a l'AP-7, la C-16, la C-14 i l'N-260 en direcció Barcelona: les vies més plenes de l'operació tornada
Quan un embús fantasma atura el trànsit: per què passa i en quins punts n'hi ha més