Obres a l'R3, un mes després: els usuaris baixen un 20% i prefereixen el bus que el tren

La Plataforma Perquè No ens Fotin El Tren demana accelerar les obres
Núria Bacardit
1 min

Fa un mes de l'inici del macrotall de 16 mesos de durada per les obres de desdoblament d'un tram de la línia R3 de Rodalies. El tall és des de la Garriga a Barcelona i el transport alternatiu es fa amb una seixantena d'autobusos. Aquesta setmana se n'ha modificat alguna freqüència a petició dels usuaris.

Aquest dimecres, el portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona, ha fet una "valoració raonablement positiva" de la situació i l'ha qualificat d'"estabilitzada". A la vegada, ha apuntat que la demanda del servei s'ha mantingut "al voltant del 80%". Això vol dir "utilitzant el servei de bus alternatiu, desplaçant-se cap a trens de l'R2 --en menor mesura-- o bé cap a l'R4, a l'àmbit nord".

Els viatgers estan satisfets amb els busos i, fins i tot, hi van més tranquils. Afirmen "refiar-se'n més que del tren". Des de la Plataforma Perquè No Ens Fotin El Tren, Montse Ayats diu: "Potser haurem de pensar que Renfe és més bona gestora de busos que de trens".

La Plataforma demana accelerar les obres, que consideren desmesuradament llargues, "per evitar abocar més recursos als busos i destinar-los al tren".

16 mesos sense tren: comença el macrotall a la línia R3 de Rodalies

9 min

Avui és notícia

Més sobre Rodalies

Mostra-ho tot