
Primers símptomes en el passatger positiu d'hantavirus d'entre els espanyols aïllats a Madrid
Primers símptomes de malaltia en el passatger que aquest dimarts també ha confirmat el positiu que va donar a la prova PCR que se li va fer en arribar a l'Hospital Gómez Ulla, on estan aïllats els 14 espanyols evacuats del creuer Hondius.
En un primer moment no presentava símptomes, però des de la passada nit té febrícula i símptomes respiratoris (una lleugera disminució de la saturació d'oxigen). Segons els metges, es troba "aparentment estable" i no presenta un "empitjorament clínic evident", segons fonts del Ministeri de Sanitat.
Aquest passatger, que no és cap del catalans aïllats a Madrid, amb el resultat provisional de la PCR ja se'l va traslladar a la Unitat d'Aïllament i Tractament d'Alt Nivell (UATAN) del centre. Aquesta unitat, construïda arran de la crisi de l'Ebola, té mesures de seguretat com ara circuits diferenciats d'entrada i sortida, controls d'accés, pressió negativa i desinfecció a cadascuna de les habitacions.
Els 13 passatgers restants, entre els quals els cinc catalans, han confirmat el resultat negatiu, i estan allotjats en habitacions individuals, sense rebre visites, però a través dels mòbils poden comunicar-se amb els seus familiars. Se'ls pren la temperatura dues vegades al dia per detectar com més aviat millor qualsevol símptoma compatible amb la infecció.
Els 14 ciutadans espanyols faran quarantena en aquest centre fins el 21 de juny, segons ha confirmat el ministeri de Sanitat, ja que començarà a comptar els 42 dies d'aïllament a partir del 10 de maig, --com ha indicat l'OMS, i no del 6 de maig com van anuciar aquest dilluns a l'inici de la quarantena.
Degoteig de resultats
L'Organització Mundial de la Salut xifra en 10 els casos positius d'hantavirus, incloent-hi les tres víctimes mortals. Tots els casos tenen origen en el vaixell.
Els últims positius que s'han conegut són el del passatger espanyol i el d'una dona francesa que ja va donar símptomes en el vol de repatriació i que ara està a la UCI, tot i que estable. D'altra banda, el passatger nord-americà que havia donat un primer resultat poc comploent a Cap Verd, finalment ha donat negatiu d'hantavirus en una nova prova feta als Estats Units.
També s'han sabut els resultats negatius de les PCR de les dues dones de Barcelona i d'Alacant que van viatjar a l'avió de Johannesburg on van coincidir durant una estona amb una víctima del virus.
Paral·lelament, l'Hondius ha salpat aquest dilluns rumb als Països Baixos després d'acabar de desembarcar el passatge a les Canàries.









