Prop de 180.000 alumnes començaran el curs a la ciutat de Barcelona aquest dimecres
ACN Barcelona.-179.840 alumnes començaran el curs a la ciutat de Barcelona dimecres vinent, 1.775 més que el curs passat, principalment per un augment d'alumnes a Primària (675) i a Secundària (1.209). Es posen en marxa també dos centres nous, l'escola Auditori i l'Institut 22@, i com a mínim 5 centres dels 72 que han fet obres a l'estiu començaran amb els treballs per acabar. El president del Consorci, Josep González-Cambray ha garantit però, un inici de l'activitat lectiva amb normalitat. Per al curs 2018-2019 el Consorci fa un nou impuls a l'educació inclusiva i gràcies a la reserva de places per a infants amb necessitats educatives especials es podrà començar amb una millor distribució d'aquests infants en escoles públiques i concertades.
D'entre les escoles que inauguraran el curs amb obres destaquen l'escola Ignasi Iglesias que tot i intensificar-se en el període estival, són de gran envergadura i per tant, ja estaven planificades en aquesta línia. En una mateixa situació es troba l'escola Mar Bella, que continuarà en obres, o l'escola Maquinista o l'Antaviana. González-Cambray ha recordat que hi ha actuacions que s'han d'allargar més enllà dels tres mesos i per tant, ha defensat que ja hi havia una planificació per començar el curs en aquestes condicions. En aquest sentit, el president del Consorci ha destacat que es garanteix l'inici de curs amb ''alumnes i professors i mestres'' i que les ''incomoditats inevitables'' que puguin generar els treballs, en cas que per exemple, no es puguin utilitzar determinats espais, ja s'ha previst un ''pla B'' per poder garantir la normalitat les primeres setmanes de curs. Amb la incorporació dels dos centres nous, Barcelona disposarà aquest any de 237 centres públics i 176 centres concertats per donar resposta a la població escolar de la capital catalana que es manté estable però que durant el curs i entre cursos hi ha moviment per canvis de domicili i per baixes i altes de població nouvinguda. Mercè Massa, gerent del Consorci, ha explicat que el còmput global d'escolars no varia significativament però si que les necessitats d'escolarització de cada barri o districte i que sovint, són canvis associats al . Així, González-Cambray ha posat de manifest que són canvis que dificulten també la planificació escolar per a cursos propers. Tot i que enguany, per primera vegada, la petició de places públiques va superar la de concertada a la ciutat de Barcelona.el 50,5% dels alumnes de P3 aniran a la concertada, mentre que el 49,5% ho faran a la pública, deixant una distribució global del 56,6% i el 43,3% respectivament. Més inclusivaUna deles novetats del curs a Barcelona és la millor distribució dels alumnes amb necessitats educatives especials gràcies a la reserva de places a tots els centres sufragats amb fons públics en funció d'un anàlisi de la població del territori amb aquestes necessitats. Mercè Massa ha explicat que ''l'anticipació'' amb la previsió d'escolars de P3 que entren al sistema ha permès modificar la distribució en 10 punts. Així, si el curs passat el 77% dels alumnes amb NEE estaven escolaritzats en centres públics, i només el 22,3% ho feien en centres concertats, aquest curs, el 68,7% començarà les classes en escoles públiques i el 31,3% en escoles concertades. Estabilització de les plantillesEl comissionat d'Educació, Miquel Àngel Essomba, ha destacat que de cara als propers cursos es vol estabilitzar les plantilles de les escoles de titularitat municipal i que per fer-ho, s'obriran 300 places d'oposicions. D'aquesta manera, ha destacat Essomba, la interinitat d'aquests docents es podrà reduir del 45,5% al 13,5% en les 1.000 places existents actualment. També es preveuen 28 places de personal de suport docent i 98 de personal d'administració i serveis.
