Quan Emma Vilarasau començava: "Cultura vintage" reviu els seus inicis
Hi ha trajectòries que es construeixen pas a pas, amb la intuïció com a brúixola i la feina com a fonament. La d'Emma Vilarasau n'és una. Al voltant del 1980, una jove Vilarasau s'estrenava davant les càmeres amb una barreja de curiositat i incertesa. La sèrie "Cultura vintage" de 3CatCultura recupera el making of d'aquest debut en un dels seus primers projectes com a actriu: "Una nit a Casablanca" (1987) en què admetia:
De moment, faig la pel·lícula i després ja es veurà si és un punt i seguit o un punt de partida.
L'actitud d'anar avançant sense pressa, però sense pausa, li ha funcionat. Després d'una carrera impecable a la televisió, el cinema i, sobretot, al teatre, és una de les actrius catalanes més consagrades. Però el talent no sempre es reconeix a l'instant. Hi ha carreres que es van fent grans amb el temps, i Vilarasau és la prova que el rigor i la perseverança tenen recompensa.
Recentment, el paper a "Casa en flames" li ha valgut un merescut Premi Gaudí a millor protagonista femenina, una fita que, lluny de ser un punt final, li ha permès reivindicar amb més força una indústria que necessita personatges de dones madures, complexes i profundes.
L'inici d'un viatge: l'atzar i l'ofici
A mitjans dels anys vuitanta, el nom d'Emma Vilarasau encara era desconegut per al gran públic. En un fragment inèdit, la veiem rere càmeres en el rodatge d'"Una nit a Casablanca" (1987), una de les primeres pel·lícules d'una generació de nous realitzadors catalans. Dirigida per Antoni Martí i Gich, l'obra retrata les contradiccions de la joventut d'aquell moment, a través d'una història de trobades i descobertes entre dues ànimes errants.
