Sílvia Munt Premi Gaudí d'Honor 2026
Rosalía LUX Tour
Nou atac israelià Gaza
ES-Alert dana
Federica Mogherini
Matthew Perry
Mundial 2026 Trump
Veritats i mentides immigració
Origen pesta porcina
Ajuts cotxe elèctric
Fira de Guadalajara
Manga Barcelona
Copa del Rei
Atlètic Balears Espanyol
Sant Andreu

Les reclamacions a l'aeroport, a "Planta baixa"

Què has de fer per reclamar si et cancel·len el vol?

Dan Miró, advocat expert en dret aeronàutic, ens ha resolt tots els dubtes relacionats amb les cancel·lacions als aeroports

Berta Torrades

01/07/2022 - 16.24 Actualitzat 01/07/2022 - 16.25

A l'inici de les vacances d'estiu per a molta gent els aeroports del país pateixen una doble vaga: la dels treballadors de Ryanair i d'Easyjet. Una vaga que ha comportat desenes de cancel·lacions i retards. A "Planta baixa" hem parlat amb l'advocat expert en dret aeronàutic Dan Miró, amb qui hem resolt tots els dubtes. 

Què podem fer si ens cancel·len el vol? 

La legislació europea permet que una aerolínea cancel·li un vol amb més de catorze dies d'antelació sense haver d'indemnitzar el consumidor. Només ha de tornar el preu del bitllet, però no ha de pagar cap compensació. Si ens avisen amb menys de catorze dies sí que tenim dret que ens indemnitzin.

 

 

I si patim retards?

Tot el que sigui inferior a les tres hores surt gratis a la companyia perquè no ha d'indemnitzar el consumidor. Si el retard és de més de tres hores sí que ens han d'indemnitzar sempre que ho puguem acreditar.

Què passa si donem positiu per covid just abans d'agafar un vol?

Les aerolínies ens han de donar l'opció de canviar de vol o bé l'opció de comprar un altre bitllet en una altra data. A banda, es recomana agafar una assegurança que acostuma a tenir un preu baix perquè cobreixi els imprevistos derivats de la pandèmia. 

 

 

Com podem reclamar els diners?

S'ha de reclamar a l'aerolínia que ens ha cancel·lat el vol o bé omplir el full de reclamació d'Aena. Si en trenta dies l'aerolínia no ens dona cap resposta podem fer una segona reclamació a l'Agència Estatal de Seguretat Aèria. L'últim pas passaria per portar el cas al Tribunal de Justícia.

Hi ha un termini de cinc anys per presentar una reclamació en el cas dels vols de la Unió Europea. En els vols internacionals que surten de la Unió Europea el termini és de dos anys.