Aglomeració en una parada de bus de TMB a Barcelona (3Cat)

Queixes dels usuaris de busos a Barcelona per la reducció del servei a l'estiu

El servei s'ha reduït un 8%, mentre que el passatge només un 6%, fet que es tradueix en esperes més llargues i vehicles més plens
Redacció
1 min

S'acumulen les queixes dels usuaris dels autobusos urbans de Barcelona pel mal funcionament del servei durant els mesos d'estiu. L'oferta s'ha reduït més que la demanda, i això es tradueix en esperes més llargues i autobusos més plens, tal com lamenten els mateixos usuaris: "No tenen la regularitat de passar com quan hi ha escola, i els que venen ja van plens."

Transports Metropolitans de Barcelona reconeix que els 20 primers dies de juliol el servei s'ha reduït un 8%, mentre que el passatge ho ha fet un 6%. Des del sindicat CGT, Jordi Ballester denuncia que, en algunes línies es fa notar especialment l'efecte del turisme.

Al juny i juliol el passatge és quasi el mateix que a l'hivern, perquè la gent es desplaça igualment a treballar i venen turistes.

El sindicat també critica que hi ha moltes avaries d'aire condicionat als vehicles i que la contractació de conductors que fa l'empresa per cobrir els mesos d'estiu és insuficient.

La contractació cada any és més precària. Gent que només ve pels dos mesos d'estiu i que no poden absorbir tots els que estan de vacances.

TMB ha contractat 217 empleats a l'estiu i admet que ha tret vehicles d'algunes línies per reforçar les que van cap a les platges, com la V29, la V15, la V19, la D20 i la 24 cap al Park Güell.

Avui és notícia

Més sobre Transport públic

Mostra-ho tot