Els vehicles no podran superar els 70 km/h a la nit entre Gavà i Castelldefels
Els vehicles no podran superar els 70 km/h a la nit entre Gavà i Castelldefels (ACN/Àlex Recolons)

Rebaixen la velocitat màxima a la C-31 a la nit per reduir el soroll entre Gavà i Castelldefels

La prova pilot, que limita la velocitat a 70 km/h fins al 4 de desembre, minvarà l'impacte acústic de 2.500 veïns
Redacció
1 min

Els vehicles que circulin de nit per la C-31 entre Castelldefels i Gavà no podran superar els 70 km/h.

El govern ha posat en marxa una prova pilot per rebaixar la velocitat màxima en aquest tram del Baix Llobregat per minimitzar la contaminació acústica.

En aquest tram de sis quilòmetres, la velocitat màxima era de 80 km/h o 100 km/h i ara passa a ser de 70 km/h entre les 22.00 i les 07.00. De dia, es podrà circular com fins ara.

La prova pilot, dels Departaments de Territori i Interior, ha començat la nit d'aquest dilluns i s'allargarà fins al pròxim 4 de desembre. Es faran controls per assegurar que es compleix la mesura temporal.

S'han instal·lat dos sonòmetres a la C-31 per monitorar les emissions sonores abans i després de la reducció de la velocitat permesa, i també es col·locaran més aparells mesuradors a la xarxa viària de l'entorn.

El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, explica els beneficis de reduir la velocitat a l'autovia.

Ens permetrà augmentar la seguretat viària i millorar la qualitat ambiental d'aquest entorn urbà.

Segons el director d'Infraestructures de Mobilitat, David Prat, l'objectiu és "millorar la qualitat de vida del veïnat optimitzant la infraestructura".

La Generalitat prepara un pla estratègic per reduir de manera significativa l'impacte acústic de la xarxa viària catalana. Assegura que la reducció de la velocitat en aquest tram, en què el trajecte només s'incrementarà en un minut, beneficiarà uns 2.500 veïns, amb cases construïdes a pocs metres de l'autovia.

Els veïns fa temps que reclamen mesures. Alguns, com Toni Cruz, la reben de bon ull, però creuen que no n'hi ha prou i s'ha d'anar més enllà.

La mesura ha de ser durant el dia i durant la nit. És un petit pas per arribar a la pacificació de la C-31.

Pels veïns, la solució passa per un radar de tram, que, asseguren, "milloraria substancialment" la contaminació acústica.

Avui és notícia

Més sobre Trànsit

Mostra-ho tot