Sáez:"Qui proposi reduir la publicitat de la ràdio pública ha de proposar un finançament alternatiu"
El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Albert Sáez, ha dit al programa El matí de Catalunya Ràdio que el debat sobre si Catalunya Ràdio ha de tenir publicitat hauria de ser un debat obert
2 min
El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Albert Sáez, ha dit al programa El matí de Catalunya Ràdio que qui proposi reduir la publicitat de la ràdio pública ha de proposar simultàniament un finançament alternatiu, i, en aquest sentit, ha volgut deixat clar que aquest finançament alternatiu ha de garantir la funció pública i la capacitat de lideratge de l'emissora. "I amb què ens finançarem? Perquè el que no podem permetre és que treure la publicitat pugui significar en algun cas reduir la feina que fa, l'estructura, la capacitat de lideratge, d'innovació, d'incidència social que té Catalunya Ràdio".
Sáez s'ha mostrat disposat a negociar una reducció dels minuts de publicitat en antena. "El CAC està preparant una instrucció sobre els límits de la publicitat a la ràdio. Si posa els límits de la publicitat en deu minuts per hora, i dir, ‘no, que Catalunya Ràdio en tingui 8', no passa res, en podem parlar".
El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals també ha dit que el debat sobre si Catalunya Ràdio ha de tenir publicitat hauria de ser un debat obert: "que qui el vulgui plantejar el porti al Parlament, i un debat en què tothom pugui dir la seva opinió".
Saéz també ha volgut destacar el paper que ha tingut Catalunya Ràdio per a les ràdios comercials en català: "A Catalunya, la ràdio pública no ha estat una rèmora pel desenvolupament de les empreses privades, sinó un motor i una locomotora. Dit ras i curt, sense Catalunya Ràdio avui no existiria ràdio comercial en català".
El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha explicat que si no es qüestiona el manteniment de la publicitat a TV3 és perquè la televisió pública no té un mercat alternatiu privat en català.
Preguntat per Manel Fuentes sobre les interferències a Catalunya Ràdio de l'emissora pirata de Federico Jiménez Losantos, el president de la Corporació confia que d'aquí a dos o tres mesos el problema estarà solucionat.
Sáez s'ha mostrat disposat a negociar una reducció dels minuts de publicitat en antena. "El CAC està preparant una instrucció sobre els límits de la publicitat a la ràdio. Si posa els límits de la publicitat en deu minuts per hora, i dir, ‘no, que Catalunya Ràdio en tingui 8', no passa res, en podem parlar".
El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals també ha dit que el debat sobre si Catalunya Ràdio ha de tenir publicitat hauria de ser un debat obert: "que qui el vulgui plantejar el porti al Parlament, i un debat en què tothom pugui dir la seva opinió".
Saéz també ha volgut destacar el paper que ha tingut Catalunya Ràdio per a les ràdios comercials en català: "A Catalunya, la ràdio pública no ha estat una rèmora pel desenvolupament de les empreses privades, sinó un motor i una locomotora. Dit ras i curt, sense Catalunya Ràdio avui no existiria ràdio comercial en català".
El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha explicat que si no es qüestiona el manteniment de la publicitat a TV3 és perquè la televisió pública no té un mercat alternatiu privat en català.
Preguntat per Manel Fuentes sobre les interferències a Catalunya Ràdio de l'emissora pirata de Federico Jiménez Losantos, el president de la Corporació confia que d'aquí a dos o tres mesos el problema estarà solucionat.