Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Norris F1
Gazzaniga Elx Girona
Madrid Celta

S'estrena el carril bus de la B-23: set quilòmetres que estalvien quinze minuts

Les obres d'entrada a Barcelona per la Diagonal van començar fa més de dos anys

Redacció

02/08/2025 - 11.34 Actualitzat 13/09/2025 - 08.46

Aquest dissabte entra en funcionament el nou carril bus d'entrada a Barcelona per la B-23, que permetrà saltar-se les llargues cues que hi ha en hora punta en aquest accés a la ciutat.

És un tram de set quilòmetres que va de la connexió amb l'A-2 a Sant Feliu de Llobregat fins a l'entrada a Barcelona, a la intersecció de l'avinguda Diagonal amb l'avinguda Albert Bastardas, passant per Sant Joan Despí i Sant Just Desvern.

L'objectiu és afavorir la circulació dels autobusos interurbans, amb la previsió de reduir fins a quinze minuts el temps de trajecte dels autobusos amb origen al Baix Llobregat, el Bages, el Vallès i l'Anoia.

"Veurem autobusos passant quan hi ha vehicles parats i això ha de ser un incentiu molt important perquè la gent agafi el bus", ha dit el director general d'Infraestructures de Mobilitat, David Prat.

Per la B-23 hi passen cada dia prop de 100.000 vehicles i 600 busos. Es calcula que transporten uns quatre milions de passatgers anuals.

 

Dos anys llargs d'obres

Els treballs per construir aquesta infraestructura van començar el març del 2023. S'han fet amb finançament europeu, amb els fons Next Generation, i s'hi han invertit 20,8 milions d'euros.

El projecte vol ser entès com la prolongació de la Diagonal fins al Llobregat, segons l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Era una demanda històrica dels alcaldes del Baix Llobregat.

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha destacat que és "una millora de la xarxa viària" i un "exemple de col·laboració" entre l'Estat i Generalitat.

La via pertany al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible i el traspàs formal a la Generalitat està previst a la tardor.

El nou carril té 3,5 metres d'amplada i s'ha fet aprofitant part de la mitjana de la via. Està separat de la resta de carrils d'entrada a Barcelona per senyalització horitzontal.