Surt al mercat "Violeta", una nina robòtica capaç d'identificar les veus i recordar dates assenyaldes

Es diu "Violeta" i és la nina del segle XXI. O això és almenys el que diuen els seus creadors, l'empresa Famosa. Per entendre com és, potser caldria parlar més aviat de robot, perquè la "Violeta" és capaç d'identificar veus, es tria la pròpia roba i també reconeix els seus estris. I per si això fos poc, té enregistrades dates importants, com Nadal, que després recordarà. Això sí, tot a un preu de prop de 150 euros.
1 min
La nina "Violeta" és el símbol de la nova etapa que viu l'empresa Famosa que, després dels mals moments patits per la competència asiàtica, mira al futur havent comprat aquest mateix any la firma Feber.

D'aquesta manera, es mantenen els departaments d'investigació de la companyia, que han de generar productes més variats i, fins i tot, es planteja la possibilitat de recuperar part de la producció que Famosa va portar a la Xina.

Una situació que segur que li agradaria veure a Ramon Sempere, l'home que el 1957 va aplegar 24 fabricants de nines d'Onil per evitar-ne el tancament i que el 1972 feia encara més populars els seus productes gràcies a una cançó publicitària.

Avui és notícia