Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Oviedo Cazorla
Eric Garcia renova Barça
Estrella Roja Barça

Tarragona

Tarragona ja limita la velocitat de circulació a 30 km/h a tota la ciutat

La mesura pretén millorar la seguretat, potenciar els desplaçaments a peu i afavorir la convivència amb altres mitjans, com la bicicleta i els patinets

14/09/2020 - 13.32 Actualitzat 15/09/2020 - 17.00

A la ciutat de Tarragona, la velocitat per circular-hi ha quedat limitada a 30 quilòmetres hora, excepte en algunes vies principals. En concret, l'avinguda dels Països Catalans o el tram central de l'avinguda Roma mantindran els 50 km\/h, i la Via Augusta continuarà amb una limitació a 40 km\/h. En altres carrers, la velocitat màxima es reduirà als 10 o 20 km\/h.

"La mesura pretén millorar la seguretat, potenciar els desplaçaments a peu i i afavorir la convivència amb altres mitjans de transport, com la bicicleta i els vehicles de mobilitat personal, així com fomentar desplaçaments més sostenibles i saludables", va dir el regidor de Territori i Mobilitat, Xavier Puig, durant la seva presentació la setmana passada.

"És un canvi radical en la mobilitat i en el mateix concepte de ciutat, amb protagonisme per a les persones, i un dels canvis de més envergadura en les darreres dècades a Tarragona."

"El lema és córrer una mica menys per viure tots plegats millor i compartir espai públic", ha resumit el regidor, que ha defensat que, en temps de Covid-19, la bicicleta i el patinet se situen com a opcions de transport "netes" de virus, perquè són d'ús individual.

A més, per l'executiu, aquest nou model es traduirà en més dinamisme comercial en moltes zones de la ciutat i en més competitivitat per l'estalvi de temps.

 

 

La mesura s'inclou en l'actualització de l'Ordenança de Convivència i Ús dels Espais Públics, que estableix que, per regla general, les voreres són per als vianants, i, per tant, queden alliberades de bicicletes i patinets elèctrics, conduïts per persones a partir dels 16 anys.

 

 

Fins a 1.500 patinets de lloguer

A partir de mitjans d'octubre, tres empreses de lloguer de patinets elèctrics podran començar a operar a la ciutat de Tarragona. Les firmes Buny, Bird i Reby podran desplegar un màxim de 500 patinets cadascuna amb el requisit que col·loquin espais d'aparcament per poder-hi lligar els vehicles. Les multes es mantindran entre els 100 i els 3.000 euros, en funció de la infracció.

Provisionalment es permetrà estacionar fora d'aquests aparcaments sempre que no s'impedeixi el pas a ningú, no s'inutilitzi el mobiliari urbà o no s'impedeixi l'accessibilitat. Els vehicles no es podran deixar aparcats, però, en arbres, en bancs ni en semàfors.

La conversió de Tarragona en "ciutat 30" ha tingut com a referent Pontevedra, on des del 2011 no hi ha hagut cap atropellament mortal. A Tarragona, en canvi, des del 2013 n'hi ha hagut sis i setze persones més han mort en accidents.