
Tenir càncer i compartir-ho a les xarxes: el cas de diverses influencers
L'exemple d'algunes influencers, com Elena Huelva, que va morir el 4 de gener, ha ajudat a trencar el tabú del càncer a les xarxes socials
Anna Bonet/Clara Pàmies
08/01/2023 - 22.25 Actualitzat 09/01/2023 - 07.36
Joves com Elena Huelva, que va morir dimecres, han ajudat a trencar el tabú, visibilitzant el càncer a les xarxes socials.
Els seus perfils d'Instagram i TikTok tenen prop d'un milió de seguidors. Com ella, altres persones han mostrat els tractaments, la recuperació, les seqüeles i alguns dels moments difícils de la malaltia.
La majoria van començar a utilitzar les xarxes socials com a diari personal, però en molts casos s'han convertit en altaveu de la malaltia, per reclamar més investigació.
"Expliques al món que el càncer existeix, que no entén ni d'edat ni de sexe", explica Cristina Inés, que va tenir un càncer de mama quan tenia 27 anys i la seva filla va morir amb només 17 mesos. El seu Instagram té més de 75.000 seguidors. També hi han trobat suport dels seus seguidors.
L'exemple d'aquests joves que han optat per fer públic el càncer és una referència per a moltes persones que viuen la malaltia de prop. D'altres, però, prefereixen no exposar-se tant i els costa veure aquest contingut.
Ho expliquen en el següent vídeo:
Avui és notícia
Tres milions de porcs i senglars morts: el viatge de la pesta porcina per la Unió Europea
Senglars: d'estar prop de l'extinció a ser un risc per a l'expansió de la pesta porcina africana
El preu del porc segueix baixant en picat per evitar excedents i facilitar l'exportació a Europa
S'eleven a 13 els positius per pesta porcina africana, tots dins de la zona afectada
Els pescadors de peix blau podran vendre una part de les tonyines que capturin accidentalment