Tret de sortida al primer Curs de Locució Aplicada a la Publicitat (CLAP)
Els organitzadors coincideixen en assenyalar la necessitat de formació en aquest àmbit i el gran èxit d'acceptació que representen els més de 350 aspirants
2 min
L'acte de presentació del Curs de Locució Aplicat a la Publicitat (CLAP) va tenir lloc el passat dimecres, a la seu de la Fundació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) on van assistir representats de tots els organismes que han col·laborat en l'organització d'aquest primer curs. Els directors del curs, Maria Alba Agulló, lingüista de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i Daniel Casals, professor de la UAB, que van agrair el gran suport rebut per part de tots els representants presents a l'acte d'inauguració, es van mostrar enormement satisfets per la gran acceptació que ha generat la convocatòria de les primeres 35 places, a les quals s'han presentat més de 350 aspirants. Demà, dissabte, els 35 alumnes seleccionats començaran les classes que s'impartiran cada dissabte, fins al 22 de març del 2008. Per part de la UAB, la vicerectora d'Afers Institucionals, Dra. Anna Cros, va augurar un èxit rotund tant en aquesta, com en les properes edicions del CLAP que, ben segur, han de tenir continuïtat. Per part de la CCMA, l'assessor lingüístic Oriol Camps, va explicar com la preocupació per la "baixa qualitat dels espots que ens arribaven" va generar la idea de donar formació al que representarà el relleu de la tercera generació de locutors en català. Per part de la Generalitat, el secretari de Mitjans de Comunicació, Albert Sáez va incidir, parlant de la "fonètica", en la importància de crear un imaginari públic que enforteixi la llengua i doni models als usuaris. A la presentació, també van participar el president de la Secció Filològica de l'Institut d'Estudis Catalans, Joan Martí i Castell, i per part de la UAB, el director del Departament de Filologia Catalana, Josep Pujol. Durant la segona part de l'acte, el publicista Robert Rodergas va pronunciar la conferència: "Què aporta una bona locució a la locució d'un anunci?". Reivindicant "el rigor en la veu que transmet el missatge", Rodergas va recomanar els alumnes "entusiasme" i "enamorar-se del producte, per donar un valor afegit a l'anunci". També va recordar que "la dificultat de convivència de les llengües s'accentua amb la publicitat", ja que del total de missatges que hom rep diàriament, el 30% corresponen a aquest àmbit. El CLAP és una iniciativa de la CCMA i del Departament de Filologia Catalana de la UAB que té com a objectiu capacitar locutors de textos publicitaris en català per garantir la qualitat lingüística de la publicitat.