TV3 creix al maig i continua sent líder

TV3 és líder del maig per 34è mes consecutiu, rècord històric de lideratge ininterromput, amb una quota del 14,6%, a 2,7 punts de la cadena classificada en segon lloc i a 6,7 punts de la tercera. Continua també el lideratge de TV3 en la franja del "day time" i del "prime time". Destaquen els programes com "Planta baixa", "Tot es mou" i "Preguntes freqüents". TV3 ha estat la cadena més vista 28 dies del mes de maig i també ha liderat el rànquing de programes tot el mes, cada dia, i ho fa amb un informatiu. 13 dels 15 programes més vistos del rànquing són de la cadena. Els informatius són líders en totes les seves edicions, amb bons resultats, i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6, i també són líders en credibilitat i imparcialitat. Bons resultats de "Primera línia", "Sense ficció" i "La gran pel·lícula". I també de l'especial "Volem saber. El nou coronavirus, i ara què?". A més, destaca l'estrena de "Calma in-tensa" i de "Cuines al límit". TV3 és la cadena més ben valorada qualitativament, amb un 8,6. Excel·lent resultat de les plataformes digitals del Super3, amb rècord de reproduccions, i l'"InfoK" rècord històric de reproduccions a la carta, és el més vist del mes. I, pel que fa a audiències digitals, el portal de la CCMA supera els 4,7 milions d'usuaris únics. Les reproduccions de vídeo superen els 12 milions, amb "Les de l'hoquei" en segon lloc dels programes més vistos
8 min

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar, i ja són 34 mesos consecutius, el rècord històric de lideratge ininterromput d'una cadena. Aquest maig, TV3 ha aconseguit una quota del 14,6%. Ha superat en 2,7 punts la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i en 6,7 punts, la tercera, Antena 3.

TV3 continua sent líder en les franges de "day time", amb una quota del 14,6%, 2,1 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i de "prime time", amb una quota del 17,1%, i supera en 5,6 punts la segona classificada, Telecinco.

TV3 ha liderat l'audiència 28 dies dels 31 del mes de maig i el rànquing dels programes més vistos del dia tot el mes, i sempre ho ha fet amb una edició dels Telenotícies.

També és la cadena més ben valorada a l'abril, al panel de GfK, amb un 8,6. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'Espectadors" de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, l'holandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i l'holandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i Singapur.

Excel·lents resultats dels informatius, líders en totes les edicions i els més ben valorats en qualitat, credibilitat i imparcialitat.

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 31 ocasions, 20 el "TN vespre", 9 el "TN cap de setmana vespre", 1 el "TN migdia" i 1 el "TN cap de setmana migdia".

13 dels 15 programes més vistos del rànquing del mes són de TV3, amb el "TN vespre" del dia 14 en primer lloc, amb una quota del 28,9% i 802.000 espectadors; el "TN cap de setmana vespre", del 10 de maig, va ser segon, amb 698.000 espectadors i una quota del 25,9%; el "TN cap de setmana migdia" del 16 va ser tercer, amb 689.000 espectadors i una quota del 29,7%, i en cinquè lloc es troba el "TN migdia" de l'1 de maig, amb una quota del 30,2% i 661.000 espectadors.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK, a distància del segon. Els telenotícies de TV3 també són líders en credibilitat, amb un 96,8% i en imparcialitat, amb un 95,7%.

Entre els més vistos del mes, també hi ha la compareixença del president de la Generalitat, Quim Torra, del dia 2, en setè lloc, amb 581.000 espectadors i una quota del 25,8%; i la roda de premsa del president del govern espanyol, Pedro Sánchez, del dia 2 de maig, amb una quota del 23,5% i 467.000 espectadors.

Molt bons resultats dels programes del "day time" i del "prime time"

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

El "Primera línia" del dia 14 de maig ocupa el quart lloc del rànquing dels més vistos del mes, amb una quota del 23,2% i 677.000 espectadors, el segon millor resultat de la temporada. A més, obté una valoració qualitativa de 8.8 segons GfK. El "Polònia" del dia 7, amb una quota del 21,7% i 617.000 espectadors, va ser sisè, i té un 8,8 en qualitat.

El "Zona zàping" del dia 15 de maig, és novè, amb 478.000 espectadors i una quota del 18,6%. Tot seguit es troba el "Sense ficció" titulat "Història d'un assaig", amb una quota del 18,3% i 469.000 espectadors, líder de la seva franja i el tercer més vist de la temporada. També continua fent molt bons resultats "Tabús", que se situa en el dotzè lloc, amb una quota del 17,6%, 465.000 espectadors, i un 8.5 en valoració qualitativa.

L'especial "Volem saber. El nou coronavirus. I ara què?", amb Laia Servera, que es va emetre el 12 de maig, va fer molt bon resultat, amb 376.000 espectadors i una quota del 16,7%, va liderar la franja. També ha destacat "La gran pel·lícula", del dia 15, "L'ombra de la llei", amb la participació de TV3, que van veure 341.000 espectadors i va fer una quota del 17,1%, la segona més vista de la temporada. "El cas Rosell" també està en el rànquing mensual, amb una quota del 15,1% i 315.000 espectadors.

Bon resultat de les estrenes d'aquest maig, amb "Calma in-tensa", amb una quota del 16,4% i 428.000 espectadors, que va liderar la seva franja. I també de "Cuines al límit", que va debutar amb un 285.000 espectadors, una quota del 15,5% i líder de la franja.

Aquest maig l'audiència ha continuat fidel als programes en directe vinculats a l'actualitat. "Planta baixa", amb Ricard Ustrell, del dia 11 va fer una quota del 22,4% i el van veure 382.000 espectadors. I "Preguntes freqüents", amb Cristina Puig, del 2 de maig, el van seguir 349.000 espectadors i un 16,3% de quota.

Entre els més vistos del mes també destaca "Les de l'hoquei", del dia 11, amb una quota del 14,5% i 375.000 espectadors; l'"APM?" del dia 7, amb una quota del 18,1% i 448.000 espectadors; l'"Està passant", el programa d'humor dels vespres que condueix Toni Soler, del 14 de maig, que va fer una quota del 19,5% i 437.000 espectadors; el "Cuines", del dia 14, en què Marc Ribas va fer patates amb safrà, que van veure 419.000 espectadors i va fer un 19% de quota i el "No pot ser!", del 17, amb una quota del 15,8% i 414.000 espectadors.

Excel·lent resultat de les plataformes digitals del Super3, amb rècord de reproduccions, i l'"InfoK" rècord històric de reproduccions a la carta, el més vist del mes a la CCMA.

El Super3 en conjunt torna a fer rècord en reproduccions de vídeo a internet, amb 5,2 milions de reproduccions: 3,1 milions a la plataforma digital pròpia del Super3 i 2,8 milions a YouTube. És el primer cop que es fan més de 3 milions de reproduccions de continguts infantils als mitjans digitals de la CCMA. A les smart tv i hbbtv han sumat 1,5 milions de reproduccions i 1 milió al web.

Pel que fa als usuaris, també han incrementat el nombre en consum de vídeo respecte del mes d'abril, un 5% més. La xifra total és de 352.000. I el web del Super3 té 390.000 usuaris únics, un 86% més que el maig del 2019.

L'"InfoK" és el programa més vist del mes a la carta, amb més de 173.000 usuaris únics i 434.000 reproduccions, la seva millor dada històrica.

Els set programes més vistos en plataformes digitals del Super3 són tots de producció pròpia i se situen en aquest ordre "InfoK", "Una mà de contes", "Manduka", "Dinàmiks", "MIC", "Món Maker" i " La família".

El portal de la CCMA ha tingut una audiència de 4,7 milions d'usuaris únics i TV3 supera els 12,2 milions de reproduccions de vídeo

Al maig, TV3 ha tingut més de 12,2 milions de reproduccions de vídeo. "Les de l'hoquei" és el segon programa amb més audiència, 168.000 usuaris únics, i és el programa amb més reproduccions a la carta, amb més de 818.000 reproduccions. 8 dels 10 vídeos més vistos del mes són capítols de la sèrie.

El portal de la CCMA ha tingut al maig una audiència de 4,7 milions d'usuaris únics, un 31% més que el mateix mes del 2019. El 324.cat, la secció de notícies del portal de la CCMA, té 2,4 milions d'usuaris únics, amb un increment del 38% respecte al maig de l'any passat.

I pel que fa a les xarxes socials, al maig s'han publicat més de 255.000 missatges a Twitter sobre els programes de TV3, segons dades de Kantar. El programa més comentat ha estat "Preguntes freqüents", amb 75.500 missatges.

(Font: Kantar, ind. 4 i +)

tv3.cat

Avui és notícia