TV3 fa el millor juliol des del 2018 i tanca la temporada amb lideratges destacats al lineal i al digital
TV3 ha tornat a acabar el mes líder d'audiència, segons dades de Kantar*. Aquest juliol, TV3 ha aconseguit una quota del 13,1% i fa el millor juliol des del 2018. Ha superat en tres punts la segona classificada, Telecinco, i en 3,2 punts la tercera, Antena3.
TV3 lidera la franja del day time, amb un 13,3%, a 2,6 punts de la segona, Antena3, i lidera la franja del prime time de manera contundent, amb una quota del 14,8% i supera per 5,1 punts la segona classificada, Telecinco.
TV3 ha liderat l'audiència 28 dies dels 31 del mes de juliol i el rànquing dels programes més vistos del dia en 31 ocasions, és a dir tot el mes. I sempre ho ha fet amb un telenotícies.
També és la cadena més ben valorada al juliol al panel de GfK**, amb un 8,4.
El 3/24 ha fet aquest juliol la millor quota des de l'abril del 2020 i Esport3 ha anotat el millor juliol des del 2016.
Bons resultats dels informatius, líders de totes les edicions
Un mes més, els telenotícies es mantenen líders i han encapçalat el rànquing del dia en 31 ocasions: 11 el "TN vespre", 10 el "TN migdia", 5 el "TN cap de setmana vespre" i 5 el "TN cap de setmana migdia".
Nou dels deu programes més vistos del rànquing del mes són de TV3. El "TN vespre" del 5 de juliol, amb una quota del 31,5% i 576.000 espectadors, és el més vist del mes; el segon va ser el "TN migdia" del mateix dia, amb 494.000 espectadors i un 32,1% de quota; el "TN cap de setmana vespre" del 17 de juliol ocupa el tercer lloc, amb 475.000 espectadors i un 29,5% de quota; i el quart, l'edició del migdia de l'informatiu del cap de setmana del 16 de juliol, amb una quota del 27% i 428.000 espectadors.
I pel que fa al "TN comarques", el del dia 5 va ser el vuitè més vist del mes, amb una quota del 25,2% i 307.000 espectadors, i continua com l'informatiu més ben valorat, segons el panel de GfK, amb un 8,7.
Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,5, segons el panel de GfK. I el "Més 3/24" és el programa amb més bona valoració: un 9.
Aquest juliol destaquen els especials i les estrenes
L'especial amb què es van commemorar els 30 anys dels Jocs Olímpics de Barcelona va ser el cinquè més vist del mes, amb una quota del 21,6%, 382.000 espectadors i una audiència acumulada de 530.000 espectadors. També destaca la cantada d'havaneres, del dia 2, amb 289.000 espectadors, un 18,5% de quota i 793.000 espectadors d'audiència acumulada.
Pel que fa a les estrenes, "Els enverinaments de Salisbury" lideren la franja, amb una quota del 16,4% i 284.000 espectadors el primer capítol. Bona estrena de la sèrie "Hotel Voramar". El primer fa una quota del 14,8% i 272.000 espectadors, i el segon va tenir 222.000 espectadors i un 13,9% de quota. L'audiència acumulada va ser de 589.000 espectadors.
"La gran vetllada", amb Carol Rovira, va tancar la temporada amb el seu millor resultat, amb una quota del 13,2% i 207.000 espectadors.
La pretemporada del Barça ha estat un èxit i els partits han estat els més vistos en directe. A la franja del migdia continua destacant el "Cuines", El programa del 18 de juliol, va ser el sisè, amb 354.000 espectadors i un 25% de quota. I "Com si fos ahir", el dia 5 va ser quinzena, amb 281.000 espectadors i un 20,2% de quota.
També han destacat l'especial de "Polònia" dels musicals, amb 306.000 espectadors i un 16,8% de quota; "Merlí. Sapere aude", amb el capítol "La cigonya", amb 280.000 espectadors i un 14,1% de quota; l'"Atrapa'm si pots", que es va emetre el dia 3, amb una quota del 15,9% i 210.000 espectadors i "El paradís de les senyores", amb 209.000 espectadors i un 17,7% de quota.
El portal de la CCMA rep 3,9 milions d'usuaris únics, 10,2 milions de reproduccions de vídeo i "Com si fos ahir" és el programa amb més audiència a la carta.
S'han fet 10,2 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, un 3% més que el juliol del 2021. "Com si fos ahir" ha estat el programa amb més audiència a la carta del mes i supera el milió de reproduccions. 17 dels 20 vídeos més vistos de TV3 han estat de la sèrie.
"Crims" és el segon programa més vist a la carta i acumula 520.000 reproduccions. El vídeo més vist del juliol és el capítol de la 2a part del casa de la noia de Portbou, amb 75.900 reproduccions.
La celebració dels concerts d'"Eufòria" ha suposat un nou pic de consum del programa. Els vídeos sobre els concerts han tingut més de 2,2 milions de reproduccions a les diverses plataformes de distribució. I la publicació de les cançons del programa a les plataformes musicals digitals ha tingut més de 561.000 reproduccions.
Les cinc emissions en directe més vistes del mes són partits de pretemporada del Barça. La més vista ha estat el partit entre els NY Red Bulls i el Barça, amb més de 92.000 usuaris únics. També ho van ser el partit Olot-Barça, amb 64.800 usuaris únics i l'Inter de Miami-Barça, amb 53.000 , i el Barça-Reial Madrid amb 39.500.
El portal de la CCMA va tenir 3,9 milions d'usuaris únics.
I pel que fa a les xarxes socials, la conversa social sobre els programes de TV3 ha generat 237.000 missatges a Twitter. El més comentat ha estat el "Preguntes freqüents", amb 77.000 missatges.
TV3 tanca la temporada amb resultats excel·lents tant en lineal com en digital
La temporada 2021-2022 ha estat plena d'èxits i bons resultats. TV3 ha liderat tots els mesos i tanca amb una quota mitjana del 14%. També ha liderat el day time, amb un 14%, i el prime time, amb un 16,1%.
El programa que ha revolucionat l'antena ha estat "Eufòria", ha tancat la temporada amb una mitjana de 345.000 espectadors i un 20% de quota. A més, ha estat molt ben valorat, amb un 8,3
El capítol amb què va tancar la temporada "Com si fos ahir" va fer una quota del 13,3%, la van veure 209.000 espectadors i va tenir una audiència acumulada de 468.000 espectadors. La ficció ha fet la millor temporada amb una audiència mitjana de 249.000 espectadors i un 17,8% de quota i líder de la franja. L'audiència acumulada al llarg de tota la temporada ha estat de 3.565.000.
"Preguntes freqüents" tanca la temporada amb una mitjana de 199.000 espectadors, un 13,4% de quota i una audiència acumulada de 3.700.000 espectadors. A més, ha tingut una valoració qualitativa a GfK de 8,1.
"Crims" ha acabat amb una mitjana de 581.000 espectadors i un 25,8% de quota, que l'ha convertit en la millor temporada del programa i té una valoració de 8,7. "El foraster" tanca amb una mitjana de 474.000 espectadors i un 23,2% de quota. La valoració és molt alta, amb un 8,8.
L'humor del "Polònia" segueix sumant seguidors i tanca la temporada amb 404.000 espectadors i un 17,7% de quota, i una nota qualitativa de 8,6. "Joc de cartes" és tot un referent cada temporada i ha fet una mitjana de 343.000 espectadors i un 18,2% de quota.
Pel que fa al "Sense ficció" ha liderat el global de la franja, amb una quota del 12,3% i 252.000 espectadors i ha estat valorat amb un 8,5.
I pel que fa a les audiències digitals, la temporada també ha estat molt bona. Segons dades de Comscore, de setembre a juny, TV3 ha estat la televisió líder d'audiència a internet a Catalunya tota la temporada, i ja acumula 62 mesos consecutius de lideratge. El consum de vídeo, en conjunt s'han fet 123,5 milions de reproduccions en directe i a la carta.
El dia amb més audiència en directe per internet va ser el 31 de juliol, amb el partit de pretemporada entre el New York Red Bulls i el Barça, amb més de 92.000 usuaris únics. I pel que fa a les tres emissions més vistes en directe, han estat el partit del Barça a Nova York; també l'enfrontament de pretemporada entre el Barça i l'Olot (64.700 usuaris únics) i el partit de pretemporada entre l'Inter Miami i el Barça (50.800 usuaris únics). També ha destacat la final de la Lliga de Campions femenina de futbol entre el Barça i l'Olympique de Lió que, amb 43.400 usuaris únics, és la cinquena emissió més vista en directe.
Aquesta temporada, per primera vegada tres programes van superar el milió de reproduccions a la carta en un mateix mes. La sèrie de la sobretaula és el programa amb més reproduccions a la carta, amb més de 13 milions de reproduccions. "Crims" ha estat el 2n programa amb més reproduccions a la carta, amb 6,5 milions. La 3a temporada ha tingut una mitjana setmanal de 350.000 reproduccions. Els 14 vídeos més vistos de TV3 són tots capítols del programa. El gran èxit ha estat "Eufòria", amb 22,5 milions de reproduccions de vídeo del programa. I s'han publicat 142.000 missatges a Twitter sobre el programa.
L'"InfoK" ha tingut 1,8 milions de reproduccions a la carta. El vídeo més vist ha estat l'especial sobre la guerra a Ucraïna, que ha tingut 73.300 reproduccions i és el 2n més vist en la història del programa. "El foraster" ha crescut un 87% i registra 1,4 milions de reproduccions a la carta. I "Joc de cartes" ha tingut 1,3 milions de reproduccions a la carta. I el "Sense ficció" ha fet la millor temporada de totes, amb 1,1 milions de reproduccions a la carta. El documental més vist ha estat "102 minuts que van canviar Amèrica", amb 41.800 reproduccions a la carta.
