TV3 i Catalunya Ràdio continuen líders segons el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura

La cinquena onada del 2009 del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura confirma el lideratge dels mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. Segons les dades del novembre del 2008 a l'octubre del 2009, TV3 és la més seguida amb un 19,4% de quota, mentre que les altres cadenes de Televisió de Catalunya, el K3-33 i el 3/24, obtenen el 2,7% i l'1,1%, respectivament. Pel que fa a Catalunya Ràdio, és l'emissora generalista més escoltada amb 502.000 oients diaris. D'altra banda, Catalunya Informació suma 125.00 oients diaris, el seus millors resultats en un Baròmetre; iCat fm, 48.000; i Catalunya Música, 45.000. En total, les quatre emissores del grup obtenen 720.000 oients.
3 min
Televisió de Catalunya L'estudi, fet a partir de 29.524 entrevistes personals (cadascuna de 45 minuts, a persones de més de 14 anys), torna a ratificar que TV3 és la cadena líder a Catalunya, amb un 19,4% de quota de pantalla. Augmenta en una dècima la diferència en relació a la segona classificada, que en aquesta ocasió, i per primera vegada en l'històric del Baròmetre, és Tele 5 amb el 15,8%. Antena 3 ha baixat al tercer lloc, amb el 15,7%, TVE es manté en el 12,3% i ocupa el quart lloc. Cuatro obté el 7,6% i La Sexta, el 7%. El K3-33 se situa en el 2,7%, i el 3/24 manté la quota de l'1,1%. Per la seva banda, La 2 obté l'1,9%. Pel que fa al liderat setmanal, TV3 continua al capdavant de l'audiència cada dia de la setmana i és primera en les franges horàries de 07.00 a 12.00, de 14.00 a 16.00 i de 20.00 a 22.00. El cap de setmana, TV3 ha augmentat el liderat, ja que, a més de mantenir el de les franges de 06.00 a 07.00, de 13.00 a 16.00 i de 20.00 a 22.00, guanya en aquesta onada el de 22.00 a 23.00. Per zones geogràfiques, TV3 lidera a les quatre províncies: Barcelona (18,5% de quota), Girona (23,6%), Lleida (26,0%) i Tarragona (17,7%). I per comarques, TV3 és líder a totes les comarques de Girona; a les de Barcelona, excepte al Baix Llobregat i al Barcelonès, i recupera el primer lloc al Vallès Occidental; a les de Lleida, menys a la Vall d'Aran; i a les de Tarragona, menys al Baix Camp, al Baix Penedès i al Tarragonès. Una altra part de l'estudi del Baròmetre fa referència als rànquings qualitatius. Les dades assenyalen que TV3 és líder destacat com a canal amb més credibilitat, més amè, més habitual per veure-hi les notícies i amb millor informació de proximitat. Catalunya Ràdio Catalunya Ràdio, amb 502.000 oients diaris, és l'emissora generalista més escoltada, segons la cinquena onada del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura. Catalunya Ràdio obté 83.000 oients més que RAC1 i 89.000 més que la Cadena SER. En el període setembre-octubre d'aquest any, "El matí de Catalunya Ràdio" amb Manel Fuentes és el programa amb més audiència del país, amb 311.000 oients diaris. "El Secret" amb Sílvia Cóppulo, el nou programa de les tardes de Catalunya Ràdio, obté en els seus dos primers mesos d'antena 106.000 oients diaris i supera en 41.000 oients l'audiència de l'última onada de la temporada passada. Catalunya Ràdio és l'emissora més escoltada a les quatre demarcacions, amb 330.000 oients diaris a la de Barcelona, 69.000 a la de Girona, 57.000 a la de Tarragona i 45.000 a la demarcació de Lleida. Pel que fa a les emissores temàtiques, 125.000 persones escolten diàriament Catalunya Informació, que encapçala el rànquing de les emissores informatives i obté els seus millors resultats en un estudi del Baròmetre. iCat FM obté 48.000 oients diaris i Catalunya Música, l'emissora de música clàssica del grup, registra 45.000 oients diaris, 25.000 oients més que Radio Clásica, la segona en aquest format. Segons l'estudi del Baròmetre, Catalunya Ràdio és l'emissora amb més credibilitat, la que ofereix millor informació de proximitat i l'emissora generalista més amena.

Avui és notícia